robobot
Topic Author
Posts: 31
Joined: Fri 28 Sep 2012, 11:16

Favoritplatser i den Tredje Horisonten

Sat 03 Aug 2013, 23:06

Vad har ni, både spelare och spelledare, för favoritplatser i Coriolis-världen? Trivs ni bäst hemma på promenaden i Coriolis eller spenderar ni hellre tiden på uppdrag och jobb i Lubaus varma klimat? Kanske har till och med Djachroum något spännande som lockar spelarna eller spelledaren så att äventyret styrs dit? Själv föredrar jag Monoliten och konglomeraten, både som spelare och spelledare. Möjligheterna i den staden är väldigt stora (vilket även underlättar för improvisation) och man det finns något för alla, lyx och kultur blandas med slum och militär. Den klart hierarkiska uppbyggnaden av staden är även väldigt intressant att utforska, hur högt upp kan man komma med rätt kontakter?

Vad har era favoritplatser för fördelar och nackdelar?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Favoritplatser i den Tredje Horisonten

Mon 05 Aug 2013, 00:14

Vad har ni, både spelare och spelledare, för favoritplatser i Coriolis-världen?

Min favvoplats är nog Djachroum och Gränsrymden som känns lagom stor och väldigt blandad. Jag upplevde alltid Coriolis Station som anonym när vi spelade där - undantaget Wahibs då ;)
Själv föredrar jag Monoliten och konglomeraten, både som spelare och spelledare. Möjligheterna i den staden är väldigt stora (vilket även underlättar för improvisation) och man det finns något för alla, lyx och kultur blandas med slum och militär. Den klart hierarkiska uppbyggnaden av staden är även väldigt intressant att utforska, hur högt upp kan man komma med rätt kontakter?
Väldigt nyfiken på vad ni spelat för äventyr/scenarion där - kanske något för en annan tråd :)
Vad har era favoritplatser för fördelar och nackdelar?
Jag blev lite förvirrad först och undrade vilka regeltekniska för/nackdelar man kan ha på platser (i nya Coriolis kan man ju iofs ha aspekter) - men antog att du menade på platsen i sig.

Djachroum - ligger off (nackdel), men har precis lagom blanding av intrig och grupperingar (fördel).

Hoppas få se vad andra tycker :)
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests