Opoopo
Topic Author
Posts: 54
Joined: Sat 09 Apr 2011, 12:14

Portalhopp med vaken pilot

Mon 02 May 2011, 19:29

Det står någonstans att portalhopp kan göras med vaken pilot. Men jag trodde att Stasning var nödvändigt vid hopp för att man inte skulle bli hjärnskadad. Har piloterna på sig någon speciell dräkt eller whats the deal?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Portalhopp med vaken pilot

Mon 02 May 2011, 21:44

Jag tror det är fel, men jag har också för mig att jag läst det och att det diskuterats på gamla forumet. Vet någon vilken sida det rör sig om?

Det jag hittar är sidokolumnen på sid 161 som anger vad man drabbas av om man hoppar vaken.

I färdighetsalgoritmen HOPPA MELLAN SYSTEM på samma sida står vad som händer om pilotberäkningarna suger - vilket känns jäkligt illa om man inte har en bar pilot. Tjuvhopp är inte en bra idé mao.

Känns som det finns en liten bugg här...
Fria Ligan
 
Opoopo
Topic Author
Posts: 54
Joined: Sat 09 Apr 2011, 12:14

Re: Portalhopp med vaken pilot

Mon 02 May 2011, 21:58

Sidan 159 i grundboken står det: Svårigheten med portalhopp ligger också i att människor inte kan göra dem i vaket tillstånd, utan måste vara försänkta i stas etc etc. Kanske gör man alla beräkningar först och sedan slår man in dem i skeppsdatorn och går och stasar sig?

VARNING LITEN MV SPOILER:









i MV står det dock att piloten kan vara vaken under hoppen. Vad att lita på?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Portalhopp med vaken pilot

Mon 02 May 2011, 22:19

Sidan 159 i grundboken står det: Svårigheten med portalhopp ligger också i att människor inte kan göra dem i vaket tillstånd, utan måste vara försänkta i stas etc etc. Kanske gör man alla beräkningar först och sedan slår man in dem i skeppsdatorn och går och stasar sig?
Det var det jag trodde - men då ska man tekniskt sett säkert kunna göra det med Datorer el något sånt...
VARNING LITEN MV SPOILER:





I MV står det dock att piloten kan vara vaken under hoppen. Vad att lita på?
Oops - vart står det (sida)? Är det en spoiler eller är jag förvirrad?
Fria Ligan
 
Opoopo
Topic Author
Posts: 54
Joined: Sat 09 Apr 2011, 12:14

Re: Portalhopp med vaken pilot

Mon 02 May 2011, 22:26

Står på sidan 42: "Alternativt håller sig piloten vaken vid varje hopp". Inte meningen att sätta dit dig. undrade bara vad som gäller.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Portalhopp med vaken pilot

Mon 02 May 2011, 22:46

Står på sidan 42: "Alternativt håller sig piloten vaken vid varje hopp". Inte meningen att sätta dit dig. undrade bara vad som gäller.
Ahh, cool - bara dåligt formulerat av mig - som jag minns det menade jag mellan hoppen, dvs i vänteläge och kö till portalen i olika system.
Fria Ligan
 
Karfevali
Posts: 58
Joined: Sun 10 Apr 2011, 12:42

Re: Portalhopp med vaken pilot

Tue 03 May 2011, 14:22

Jag kör med att om någon är vaken under hoppet så får den atomatiskt defekt stas. Fast om jag kan hitta på något annat som just då passar bätre så kör jag på det. Fördelen med att hoppa vaken är jag tveksam till om det finns kanske att man skulle få en nivå lätare för pilotslaget.
Livet är ett test så också spelarnas idioti ;)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests