Slowman
Topic Author
Posts: 4
Joined: Tue 23 Oct 2018, 19:03

Hur skaffa gamla böcker och äventyr

Sat 27 Oct 2018, 17:31

Hej alla,

Jag undrar om det finns något sätt för mig att köpa böcker till gamla Coriolis, funkar med pdf:er om de är slut.

Vilka böcker fanns det till det gamla Coriolis förresten?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Hur skaffa gamla böcker och äventyr

Sat 27 Oct 2018, 20:10

Hej alla,

Jag undrar om det finns något sätt för mig att köpa böcker till gamla Coriolis, funkar med pdf:er om de är slut.

Vilka böcker fanns det till det gamla Coriolis förresten?
Utifrån denna sida (http://www.svenskarollspel.nu/wikia/Coriolis) finns följande:

Från Järnringen Från Fria Ligan Har själv varit ute efter detta. De två första ropade jag hem via Tradera. De tre senare köpte jag som "Print-on-demand" (https://widget.publit.com/widget_163/page/1).
Last edited by Henke on Sun 28 Oct 2018, 17:36, edited 1 time in total.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Slowman
Topic Author
Posts: 4
Joined: Tue 23 Oct 2018, 19:03

Re: Hur skaffa gamla böcker och äventyr

Sat 27 Oct 2018, 22:08

Hej alla,

Jag undrar om det finns något sätt för mig att köpa böcker till gamla Coriolis, funkar med pdf:er om de är slut.

Vilka böcker fanns det till det gamla Coriolis förresten?
Utifrån denna sida (http://www.svenskarollspel.nu/wikia/Coriolis) finns följande:

Från Järnringen Från Fria Ligan Har själv varit ute efter detta. De två första ropade jag hem via Tradera. De tre senare köpte jag som "Print-on-demand" (https://widget.publit.com/widget_163/page/1).
Eftersom varken Järnringen eller Fria Ligan har släppt någon av dessa som PDF (mig veterligen) så skulle enda chansen vara att hitta dem som pirat PDF:er och det tror jag inte finns (iaf inte Järnringens två) då bokformatet på dessa är bredare än vad en vanlig A4-scanner mäktar med. Med andra ord är tipset att fortsätta hålla utkik på Tradera.
Stort tack! Okej, om de tre sista går att beställa "print-on-demand", och Ghazalis sista färd finns som nyutgåva så är det bara Mahanjis väktare som saknas då.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Hur skaffa gamla böcker och äventyr

Sun 28 Oct 2018, 06:27

Ja. Ghazalis är om jag inte minns fel omarbetad och expanderad i sin nyutgåva. Men som sagt, håll ögonen på Tradera. Jag fick jag i den efter några veckor där.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Hur skaffa gamla böcker och äventyr

Mon 29 Oct 2018, 11:55

Jag säljer Iskallt Inferno. Finns i Sthlm.
 
User avatar
Rangertheman
Posts: 63
Joined: Thu 18 Aug 2016, 16:34
Location: Norrtälje, Sweden

Re: Hur skaffa gamla böcker och äventyr

Tue 30 Oct 2018, 21:12

Mahanji hittade jag antingen på Tradera eller i en köp och säljgrupp på Facebook, minns inte vilket. Ghazali har jag den nya versionen så där har jag inte brytt mig om att skaffa Järnringens.
Proofreader Extraordinaire
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Hur skaffa gamla böcker och äventyr

Mon 11 Apr 2022, 18:13

hej är det nån som vet om det nångång gavs ut nån fortsättning av
Mahanjis väktare?
tror andra halvan av äventyret skulle heta nåt i stil med Ulaans återkomst?
sedan referas det i äventyet till utökade scenarior typ scen 27X & 31X som skulle gå att ladda ned från järnringens hemsida
antar att allt sånt har försvunnit men tänkte fråga eftersom järnringen väl har ihop med fria ligan?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Hur skaffa gamla böcker och äventyr

Wed 11 May 2022, 21:55

Hej!

Tvåan kom aldrig - finns bara som utkast på min hårddisk någonstans. De expanderade pdferna likaså misstänker jag.

(Hittade pdf på utkast men inte alla expanderade filer)
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests