User avatar
Lowdice
Topic Author
Posts: 69
Joined: Sat 21 Oct 2017, 14:05
Location: In a drifting space ship.

Pelarkvadraten

Tue 12 Dec 2017, 13:25

Hej, finns det mer info om Pelarkvadratenän det som finns i grundboxens Horizontbok/ är planerat att släppas något till det området?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Pelarkvadraten

Wed 31 Jan 2018, 00:33

Hej!

Sent svar jag vet, men vi ska släppa en Atlas med Pelarkvadranten! Just nu bearbetas texten :)
Fria Ligan
 
User avatar
Lowdice
Topic Author
Posts: 69
Joined: Sat 21 Oct 2017, 14:05
Location: In a drifting space ship.

Re: Pelarkvadraten

Wed 31 Jan 2018, 12:26

Hej!

Sent svar jag vet, men vi ska släppa en Atlas med Pelarkvadranten! Just nu bearbetas texten :)
Låter bra, blir det utfyllning av Sadaaltraden också då? :-)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Pelarkvadraten

Thu 01 Feb 2018, 13:18

Sadaal är nog ensamt system vi beskriver åt det hållet! Tanken har alltid varit att SL skapar egna system utöver de stora som ingår i Atlaserna!
Fria Ligan
 
User avatar
Kapten Farouk
Posts: 44
Joined: Sun 06 May 2012, 22:20
Location: Malmö

Re: Pelarkvadraten

Sat 03 Feb 2018, 13:03

Generellt kan jag sakna uppskattningar om hur mycket människor det bor i de olika systemen och mer lokalt på planeterna. Horisonten är en stor plats och med en rik mångfald men hur stora skillnader finns det demografiskt, politiskt, även inom system och på planeter? Några pointers vore bra. Och lite hur urbant / ruralt fördelningen kan se ut. Anledningen är att det kan vara lite tröttsamt att utveckla, inte bara system utan också vilka stora städer, hav, sammanslutningar osv det finns om en rollspelsgrupp får för sig att ha en kringresande kampanj och "freebasa". 
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Pelarkvadraten

Sat 03 Feb 2018, 13:14

Generellt kan jag sakna uppskattningar om hur mycket människor det bor i de olika systemen och mer lokalt på planeterna. Horisonten är en stor plats och med en rik mångfald men hur stora skillnader finns det demografiskt, politiskt, även inom system och på planeter? Några pointers vore bra. Och lite hur urbant / ruralt fördelningen kan se ut. Anledningen är att det kan vara lite tröttsamt att utveckla, inte bara system utan också vilka stora städer, hav, sammanslutningar osv det finns om en rollspelsgrupp får för sig att ha en kringresande kampanj och "freebasa". 
Vår tanke är att SL ska använda Horisontens hemligheter för att bygga systemen, där det också finns tabeller för befolkning på en planet. Sen uppmuntrar vi alla SL att skapa eget material och bygga sin egen Tredje horisont utöver det :) Coriolis kommer aldrig bli spelet med massiva listor på planetära befolkningar, etc - utan mer culture gaming.
Fria Ligan
 
User avatar
Kapten Farouk
Posts: 44
Joined: Sun 06 May 2012, 22:20
Location: Malmö

Re: Pelarkvadraten

Tue 06 Feb 2018, 13:42

Kosta: Full respekt för det, det svåra tycker jag just är befolkningen. Bor det miljarder, miljoner eller tusentals på en viktig planet? Mest för att ge rollspelsgrupperna en uppfattning av världen. Menar bara att en som spelledare kan tycka det är lite träigt att pilla med den typen av demografi när en är mitt uppe i kampanjskapande, särskilt när det är stora kampanjer som rör hela horisonten (mer eller mindre) och ställer krav på djuprymdsresor mellan system. Men ja, för övrigt tycker jag ni funnit en bra balans. 
Edit: Min fråga är retorisk. Jag förväntar mig inte ett svar eller en uppskattning. 
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Pelarkvadraten

Tue 06 Feb 2018, 17:23

Ah, jag förstår - ibland är det möjligt att få ett hum av texten. Men generellt är det stora städerna som Konglomeraten, Akhander, Dar Bouti och Ikonstaden bl.a. - 100-tusental till miljonstäder medan kupolstäder o asteoidstationer går i tusen till tiotusental - typ.
Fria Ligan
 
User avatar
Lowdice
Topic Author
Posts: 69
Joined: Sat 21 Oct 2017, 14:05
Location: In a drifting space ship.

Re: Pelarkvadraten

Mon 25 Jun 2018, 16:57

Hej!

Sent svar jag vet, men vi ska släppa en Atlas med Pelarkvadranten! Just nu bearbetas texten :)
Nekro...

Hur går det med Atlasarna? :-)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests