jbergenudd
Topic Author
Posts: 3
Joined: Fri 24 Mar 2017, 17:06

Engelska eller svenska?

Wed 12 Jul 2017, 14:08

Jag behärskar båda språken lika väl. 
Vilken utgåva ska man köpa?

Vad skiljer dem åt?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Engelska eller svenska?

Wed 12 Jul 2017, 14:50

Hej!

Det är samma spel, men svenska är i box med kartor, tärningar, spelmarker osv, medan engelska är en hårdpärmsbok. Engelska kom ut ett halvår senare och har därför en del korr och småfel fixade.
Fria Ligan
 
jbergenudd
Topic Author
Posts: 3
Joined: Fri 24 Mar 2017, 17:06

Re: Engelska eller svenska?

Wed 12 Jul 2017, 16:26

Tack!

De nya engelska tilläggen* som precis kom ut, är de kompatibla om man bara översätter lite? Alltså Hammurabi, Aram's Ravine etc.

http://drivethrurpg.com/browse/pub/4329 ... 5/Coriolis

/J
 
Paal
Posts: 17
Joined: Fri 11 Apr 2014, 10:48

Re: Engelska eller svenska?

Thu 13 Jul 2017, 00:01

Jag undrar också över de fyra PDFer (Hamurabi, Mahanji, Arams Ravine, Faction tech) som nyss släppts på engelska. Kommer de även att ges ut på svenska? Och Arams ravine tycks ju vara en betydligt tunnare PDF än den svenska Arams hemlighet. Är inte de svenska och de engelska utgåvorna tänkta att vara synkade? Kommer man behöva köpa vissa saker på engelska och vissa på svenska för att få tag på allt material? Och är det till och med så att engelska och svenska versioner av samma text inte kommer att innehålla samma saker? Jag förstår inte riktigt hur det är tänkt att fungera.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Engelska eller svenska?

Thu 13 Jul 2017, 16:39

Hej!

Detta engelska PDF-material finns redan utgivet på svenska (eller har i alla fall skickats till backers), det är bara paketerat annorlunda. Fullängdsäventyren Ghazalis sista färd (som innehåller Hamurabi) och Arams hemlighet (som innehåller Arams ravin) skickades till backers nyligen, och kommer efter sommaren i tryckt version. Artefakter och fraktionsteknologi ingår redan i Horisontens hemligheter. Mahanji Oasis är en rejält kortad version av det gamla äventyret som Fria Ligans Kosta skrev åt första utgåvan av Coriolis.
Fria Ligan
 
Paal
Posts: 17
Joined: Fri 11 Apr 2014, 10:48

Re: Engelska eller svenska?

Fri 14 Jul 2017, 15:41

Tack för förtydligandet! Men då förstår jag det som att det kommer att finnas olika versioner av Arams ravin/hemlighet på svenska och engelska och att Mahanjis oas inte kommer att uppdateras till det nya regelsystemet?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests