Snappohead
Topic Author
Posts: 8
Joined: Tue 12 Jan 2016, 07:24

Atlasfrågor

Thu 04 May 2017, 06:18

Hej på er, forumiter!

Håller på att skapa atlasen för Tredje Horisonten för vår spelgrupp. Ett par frågor/funderingar/tankar som dyker upp tänkte jag lyfta i denna tråd...

För att inleda:

* Titanstormar? Titan i vårt solsystem har ju unika metanstormar som formar enorma svarta dyner en av exotisk sand utgjord av väte och kol men jag utgår från att det inte är detta som avses? Titanstorm kanske bara är en benämning på "bautastorm" eller storm av närmast osannolika proportioner, dvs motsvarigheten till Jupiters fläck fast på en planet? Hur tolkar ni en titanstorm? 

* Pilgrimaria? Om en planet har som "hook" en pilgrimaria, vad innebär detta? Att planeten omnämns i någon renommerad sång? Eller hur skall det tolkas, tänker ni? 

Tacksam för bistånd!
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Atlasfrågor

Thu 04 May 2017, 23:55

Hej!

Kul att du ska ge dig av in i tredje horisonten! Lite snabba svar:
Titanstorm, syftar mycket riktigt på en "bauta"-storm :)
Pilgrimaria-kroken är tänkt att syfta på att det finns ett pilgrimsmål på planeten.

Hoppas ni får det kul!
Fria Ligan
 
Vargbane
Posts: 18
Joined: Fri 28 Jul 2017, 14:00

Re: Atlasfrågor

Sat 29 Jul 2017, 11:15

Hej,

Jag fokuserar mig på Kua systemet eftersom det finns tillräckligt för den kampanjen vi har påbörjat där. 

Har du eller Fria Ligan en lista på de stationer som finns i systemet och framförallt letar jag mer information om stationer och bosättningar i asteroidbältet?

Vargbane
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Atlasfrågor

Sat 29 Jul 2017, 22:05

Hej igen,

Svarade i materialtråden ang Kua-sysetmet. Några frilansare skrev om Tarubs dvärg i Asteroidbältet, kan kolla vad som finns om den. annars är det mesta skrivet om stationer i Gränsrymden, dvs typ Oort-molnet men mkt mer "tätt" som ett asteroidbälte. Det materialet publlcerades i Fenix och fanns på print-on-demand förut. Kanske kommer det upp igen när vi är färdiga med alla våra KS-mål. Du kan få tag i den tryckt via Fenix. Kan kolla upp om vi har en pdf som jag kan dela. Obs att alla stats o regler då är fel.

/Kosta
Fria Ligan
 
Vargbane
Posts: 18
Joined: Fri 28 Jul 2017, 14:00

Re: Atlasfrågor

Mon 31 Jul 2017, 09:32

FENIX, nr 5 2011?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Atlasfrågor

Mon 31 Jul 2017, 13:06

Gränsrymden och Djachroum i FENIX nr 2, 2010
Kua och Monoliten i FENIX nr 4, 2011
Fria Ligan
 
samuel
Posts: 50
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Atlasfrågor

Tue 31 Oct 2017, 21:16

Skulle vara coolt om du la upp din atlas här på forumet. :)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Atlasfrågor

Tue 31 Oct 2017, 21:32

Skulle vara coolt om du la upp din atlas här på forumet. :)
Hur menar du? Det jag skrivit tidigare eller hur jag ser 3e Horisonten? :)
Fria Ligan
 
samuel
Posts: 50
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Atlasfrågor

Tue 31 Oct 2017, 21:38

Skulle vara coolt om du la upp din atlas här på forumet. :)
Hur menar du? Det jag skrivit tidigare eller hur jag ser 3e Horisonten? :)
Nej, jag menade snappohead. Så som jag förstod det så har han jobbat på en atlas till tredje horisonten planeter.
Det skulle vara coolt om han på upp den och lät oss andra inspireras av hans idéer och arbete.
Kanske lägger ändra upp sina kartor och beskrivningar av olika planeter i tredje horisonten.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Atlasfrågor

Tue 31 Oct 2017, 21:40

Skulle vara coolt om du la upp din atlas här på forumet. :)
Hur menar du? Det jag skrivit tidigare eller hur jag ser 3e Horisonten? :)
Nej, jag menade snappohead. Så som jag förstod det så har han jobbat på en atlas till tredje horisonten planeter.
Det skulle vara coolt om han på upp den och lät oss andra inspireras av hans idéer och arbete.
Kanske lägger ändra upp sina kartor och beskrivningar av olika planeter i tredje horisonten.
Ja - absolut! :D
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests