Guendolin
Topic Author
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Sammanställning av allt material till Coriolis.

Sat 21 Apr 2012, 22:40

Hej!

Tänkte enbart försöka få en ordentlig lista på allt det material som finns publicerat till Coriolis. Det är det som Coriolis saknar för närvarande. Jag tänkte se efter om jag inte kunde fixa en lista på allt som finns publicerat i olika former. Om jag missat något så hojta bara till så ska jag nog lägga till det.

EDIT: Kolla också in Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Böcker:
Coriolis - Regelbok (#Regler, #Fluff)
Mahanjis Väktare (#Fluff, #Äventyr)
Ghazalis sista färd (#Äventyr)
Spelledarskärm (#Regler)

Print-On-Demand
Ljusblommans Mörka Blad (#Horisontens ände, #Äventyr) (Går även att köpa genom SFBok)
Iskallt Inferno (#Horisontens ände, #Äventyr) (Går även att köpa genom SFBok)

Fenix:

2008:
Arams Ravin - #3 2008 (#Äventyrslandskap)
Dö till Vrakpris - #5 2008 (#Scenarioskelett)

2009:
Fångläger Terhenar III - #4 2009 (#Scenarioskelett)

2010:
Gränsrymden och Djachroum - #2 2010 (#Horisontens ände, #Fluff)
Mysterier i gränsrymden - #3 2010 (#Horisontens ände, #Äveventyrsuppslag)
Gulbaransbro - #4 2010 (#Horisontens ände, #Fluff)
Surha - Smuglarnas Planet - #5 2010 (#Horisontens ände, #Fluff)

2011:
Gränsrymdens nomader - Slavfolkets ättlingar - #1 2011 (#Horisontens ände, #Fluff)
Prospektörerna - Gränsrymdens nyanlända - #2 2011 (#Horisontens ände, #Fluff)
Kua och Monoliten - #4 2011 (#Fluff)

Nättilllägg:
Bulletinens guide till Coriolis* (urklipp ur Coriolis regelbok) (#Fluff)
Antagonister från den Tredje Horisonten* (#Artikel)
Mahanjis Väktare - Ett nättillägg (#Nättillägg)
Sanningen om SS-18 (#Horisontens ände, #Äventyr)
Guide till Djachrom (#Horisontens ände, #Fluff)
Ljusblomans mörka blad (#Horisontens ände, #Äventyr) (Samma som PoD)
Wahibs* (#Äventyrslandskap)

Noveller:
1 - Ikonernas nåd* (#Novell)
2 - Nestor ambars gods* (#Novell)
3 - Den lille trollkarlen* (#Novell)
4 - Peregrinen* (#Novell)
5 - Dabaranskt intrigspel* (#Novell)
6 - Nestor i kapelle* (#Novell)
7 - Monolitens rymdhamn* (#Novell)
8 - Nestor Ambars residens* (#Novell)
9 - Drakonitens entre* (#Novell)
10 - I finnarens spår* (#Novell)
11 - En andra chans* (#Novell)

Inofficellt material:
Född i Gråterskans Tecken (#Äventyr)

"Försvunnet" material:
Arams Hemlighet (SSK äventyr från 2008?) (#Äventyr)

Intressanta Länkar
Syndikatet - Blogg som publicerar Coriolis-materlial.
Horisontens ände - En hemsida med Coriolis material kopplat till #Horisontens ände

------------------------------------------------------------------------

"På G" och Kommande Material:
Vad är på G? Här tänkte jag försöka posta allting som jag hört om som ska komma och på ungefär när.

Emissarien som försvann - 4:e Kvartalet 2012(#Fluff, #Äventyr)
Ulungs återkomst ("uppföljaren" till Mahanjis väktare) - TBA (#Äventyr)
Den svarta tigrinnan - "Snart" (#Äventyr)
Maskmakarens död - "Snart" (#Äventyr, #Horisontens ände)
Boken om Gränsrymden - "Någon gång" (#Horisontens ände, #Fluff)


------------------------------------------------------------------------

Förklaringar:
Förklaringar av de taggar jag satt på materiallet:
#Artikel - En mer allmän artikel.
#Fluff - Beskrivningar av den Tredje Horisonten.
#Horisontens ände - Något som är knutet till artikelserien "Horisontens ände"
#Novell - En novell som utspelar sig i den Tredje Horisonten
#Nättilllägg - Ett tilllägg eller en expantion till något annat (oftast tryckt) material
#Regler - En regelbok, ett regeltillägg eller spelhjälpmedel.
#Scenarioskelett- En artikel med ett skelett till ett äventyr eller en serie av äventyr.
#Äventyr - Kort och gott ett komplett äventyr.
#Äventyrslandskap - En beskrivning av en specifik avgränsad plats med äventyrsuppslag.
#Äveventyrsuppslag - En artikell med förslag till äventyr.

*Dessa har jag inte hittat någon online-källa till ännu efter att Järnringens Coriolis hemsida gick ner.
Last edited by Guendolin on Mon 23 Apr 2012, 17:37, edited 6 times in total.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Sammanställning av allt material till Coriolis.

Sat 21 Apr 2012, 23:50

Bra sammanställning!

Arams Hemlighet tror jag den heter - och vi har den. En to do grej med extramaterial till Jina o Cala Duriha ska in.
Fria Ligan
 
Guendolin
Topic Author
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Sammanställning av allt material till Coriolis.

Sun 22 Apr 2012, 00:48

Bra sammanställning!
Tack. Gjorde dem först för mig själv inför den begynnande kampanjen men tänkte att om jag gör den kan alla få den.
Arams Hemlighet tror jag den heter - och vi har den. En to do grej med extramaterial till Jina o Cala Duriha ska in.
Den känner jag inte till. Var kan man få tag på det och vad är det för något?

Två frågor. 1: Allting som fanns på Coriolis.nu, Novellerna etc. Var kan man få tag på det nu? Fira Ligan borde verkligen sätta upp en "filer"-sektion. 2: HAr ni några planer på att publicera Fenix-materialet i någon form? som PDF eller något. Skulle vara lättare att ha allting på samma ställe på datorn.
 
Mithridates
Posts: 52
Joined: Sat 09 Apr 2011, 20:34

Re: Sammanställning av allt material till Coriolis.

Sun 22 Apr 2012, 10:15

Bra idé att göra denna tråd, kan nog behövas om personer undrar vad det finns för material till Coriolis och vad som är på väg.

Född i Gråterskans tecken har jag aldrig tidigare hört talas om så jag ska med intresse ta och läsa igenom detta.
En artikel i Fenix som du har missat är den om Gränsrymdens Nomader #1 2011.
Gulbaransbro måste jag ha missat då jag inte känner igen det från någon av mina Fenix tidningar, kommer det med i boken som ni skulle släppa om Gränsrymden FL? Jag skulle gärna vilja veta lite vad den artikeln handlar om mer specifikt.
 
Guendolin
Topic Author
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Sammanställning av allt material till Coriolis.

Sun 22 Apr 2012, 12:26

Bra idé att göra denna tråd, kan nog behövas om personer undrar vad det finns för material till Coriolis och vad som är på väg.

Född i Gråterskans tecken har jag aldrig tidigare hört talas om så jag ska med intresse ta och läsa igenom detta.
En artikel i Fenix som du har missat är den om Gränsrymdens Nomader #1 2011.
Gulbaransbro måste jag ha missat då jag inte känner igen det från någon av mina Fenix tidningar, kommer det med i boken som ni skulle släppa om Gränsrymden FL? Jag skulle gärna vilja veta lite vad den artikeln handlar om mer specifikt.
Tack och varsågod! Och jag har lagt till den artikel jag missade. Roligt att du hittade något du missat då det är just därför jag skapade tråden, för att folk ska kunna upptäcka saker de missat.

Gulbarans bro handlar just om Gulbarans bro på Djachroum. En plats för kommers, njutelser och hemligheter.
 
User avatar
Zapp
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Sammanställning av allt material till Coriolis.

Sun 22 Apr 2012, 23:42

Utmärkt initiativ!! :)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Sammanställning av allt material till Coriolis.

Sun 22 Apr 2012, 23:56

Arams Hemlighet tror jag den heter - och vi har den. En to do grej med extramaterial till Jina o Cala Duriha ska in.
Den känner jag inte till. Var kan man få tag på det och vad är det för något?
Arams hemlighet är konvenstäventyret till SSK för längre sen - vi har pdfen och de handritade kartorna. Vår plan är att bygga på det med mer material om Jina och lyxmånen CD så det blir en pod.
Två frågor. 1: Allting som fanns på Coriolis.nu, Novellerna etc. Var kan man få tag på det nu? Fira Ligan borde verkligen sätta upp en "filer"-sektion. 2: HAr ni några planer på att publicera Fenix-materialet i någon form? som PDF eller något. Skulle vara lättare att ha allting på samma ställe på datorn.
1. Vi ska så fort SV går på tryck göra subsajter för både SV och Coriolis där allt nedladdningbarst ska finnas inkl lite flufftexter.
2. Det som finns i Fenix blir en POD - som typ är helt färdig - med tilläggsmaterial om asteroiden Ahalimm och Argoradistriktet på Djachroum samt ett äventyr/äventyrsfrö. den är nog nästa sak som kommer ut till Coriolis.
Fria Ligan
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Sammanställning av allt material till Coriolis.

Mon 23 Apr 2012, 00:02

Född i Gråterskans tecken har jag aldrig tidigare hört talas om så jag ska med intresse ta och läsa igenom detta.
Kollas in 20K-projektetDiscordia - äventyret är skrivet av Åsa Roos. Direktlänk till FiGT
En artikel i Fenix som du har missat är den om Gränsrymdens Nomader #1 2011.
Gulbaransbro måste jag ha missat då jag inte känner igen det från någon av mina Fenix tidningar, kommer det med i boken som ni skulle släppa om Gränsrymden FL? Jag skulle gärna vilja veta lite vad den artikeln handlar om mer specifikt.
Japp - Gulbarans hamnar i samma kapitel som Argora och beskriver en bro i kanten av stora grottan med platser personer och sjyssta pulpiga äventyrsfrön - som gjord att hänga på när man softar på Djachroum.
Fria Ligan
 
Guendolin
Topic Author
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Sammanställning av allt material till Coriolis.

Mon 23 Apr 2012, 00:13

Arams hemlighet är konvenstäventyret till SSK för längre sen - vi har pdfen och de handritade kartorna. Vår plan är att bygga på det med mer material om Jina och lyxmånen CD så det blir en pod.
Förlåt om jag var otydlig. Jag undrade vad Jina o Cala Duriha. Misstolkade det som att du menade att "Jina o Cala Duriha ska in" som i att det skulle in i min lista och inte in i Arams Hemlighet. Jag spelade faktiskt Arams Hemlighet när det begav sig. Min första kontakt med Coriolis. Det slutade inte bra så spelledaren blev trött och sprängde oss i luften. (det var sjukt tråkigt och oepiskt)

Ananrs med materialet: Keep it comming.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Sammanställning av allt material till Coriolis.

Mon 23 Apr 2012, 09:17

Hehe - vi hade också en ganska kass upplevelse med Arams Hemlighet på SSK. Crazy SL. Har inte hindrar en att gilla Coriolis dock.

Slutkläm är alltså att vi ska göra en pdf på Arams Ravin + Hemlighet med extramaterial om jina o lyxmånen (det sista signerat Adam "Coffinshaker" Palmqvist).
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests