Snappohead
Topic Author
Posts: 8
Joined: Tue 12 Jan 2016, 07:24

Den Tomma Portalen

Fri 10 Mar 2017, 12:24

I Horisonten, sidan 159, står noterat "Vid Menkar finns också den tomma portalen - ..." men i stjärnkartan finns den tomma portalen noterad i Tarazug-systemet. Klarifiering på hur det är tänkt? Errata, eller två tomma portaler? 
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Den Tomma Portalen

Sat 11 Mar 2017, 14:28

Båda finns :)

Kartans text är saker som folk beskriver och känner till om Tredje horisonten. De kommer inte expanderas utan är till för SL att använda som det passar. Man är så klart sugen på att skriva saker om dem, men det kommer vi inte göra, för att folk ska få använda sin frihet att göra en egen Tredje horisiont. De korts systembeskrivningarna på sid 190 och framåt är av samma natur. Saker vi inte planerar att expandera.
Fria Ligan
 
Snappohead
Topic Author
Posts: 8
Joined: Tue 12 Jan 2016, 07:24

Re: Den Tomma Portalen

Sun 12 Mar 2017, 10:01

Lysande, tackar för svaret. Jag kom sedermera till samma konklusion själv. Nyttjade slumptabellen till att svänga ihop mitt Tarazug och det blev intressanta vändningar för metaplots som sammanknyter hela horisonten. Ett roligt system, Coriolis - ni har gjort ett bra jobb mina herrar konstruktörer! Jag håller på att svänga ihop min egna Atlas för Horisonten så klart, vilket jag misstänker att samtliga SL över Sverige och världen gör. En dag hade det varit väldigt roligt att slå sig till ro och jämföra dem :)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Den Tomma Portalen

Sun 12 Mar 2017, 12:55

Precis vad vi hoppas på! Att spelare/SL ska lägga upp sina system och uppdragnes egna twist:ar på :)
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests