Ugglefar
Topic Author
Posts: 117
Joined: Thu 04 Aug 2016, 21:17
Location: Norway

Stridsexo & bepansrade exo

Thu 17 Nov 2016, 23:15

Hej,

Jag blir inte riktigt klok på hur stridsexon fungerar rent praktiskt, är de som:
  • Power armour, som warhammer 40k, dvs. det är en dräkt som du rör dig i som vanligt, men den förstärker allt du gör. Trots dräkten är man fortfarande relativt liten, 3 meter hög eller lite mer.
  • Mech/Gundam, en stor maskin flera meter hög där man sitter i en förarkabin/cockpit med en massa spakar och knappar.
Eller är det något mellanting?
 
Oskar
Posts: 106
Joined: Fri 27 Apr 2012, 13:55

Re: Stridsexo & bepansrade exo

Sat 19 Nov 2016, 02:17

Jag ser dem nog mer som det förstnämnda, som Marines i Starcraft. Det är mest baserat på bilderna i böckerna. Ett lastexo ser jag lite som Ripleys gaffeltrucksrustning i Aliens, och skalexo närmre en vanlig rymddräkt.
 
Ugglefar
Topic Author
Posts: 117
Joined: Thu 04 Aug 2016, 21:17
Location: Norway

Re: Stridsexo & bepansrade exo

Sun 20 Nov 2016, 19:40

Jag ser dem nog mer som det förstnämnda, som Marines i Starcraft. Det är mest baserat på bilderna i böckerna. Ett lastexo ser jag lite som Ripleys gaffeltrucksrustning i Aliens, och skalexo närmre en vanlig rymddräkt.
Ja, jag tänkte mig dem också som Marines i Starcraft, men vissa av textbeskrivningarna i böckerna får dem att låta betydligt större. Jag lekte med idén att ett bepansrat exo är mer som en Marine i Starcraft medan Stridsexo är mer som en Mech, för jag verkar inte kunna hitta något ställe i regelboken som förklara skillnaden mellan de båda. Skillnaden på lätt- och tung rustning känns tydlig, men inte när det gäller bepansrat exo och stridsexo.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests