Qui
Topic Author
Posts: 14
Joined: Mon 02 Jan 2012, 22:17
Location: Göteborg

Gränsrymden & Djachroum

Wed 10 Aug 2016, 19:44

Hej Ligan

Plockade upp ett exemplar av Gränsrymden & Djachroum, mycket intressant läsning! Kommer det som står i G&D vara gällande även i nya Coriolis eller kommer materialet skrivas om i de framtida Atlas böckerna?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Gränsrymden & Djachroum

Wed 10 Aug 2016, 20:00

Kul att du gillar! Det materialet ska inte ingå i atlaserna men det som står gäller då det är Ligan som skrev materialet. det återstår att se om det ges ut igen i någon form i framtiden.
Fria Ligan
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Gränsrymden & Djachroum

Wed 10 Aug 2016, 21:48

Tack och lov för den här tråden! :)
Nu blev det ett snabbt inköp, verkar finnas ett fåtal exemplar kvar på marknaden för den som är snabb!
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Gränsrymden & Djachroum

Sat 13 Aug 2016, 12:08

Hur ser det ut med övrigt publicerat material? Vad kommer vara 'kanon' och inte?

- Gazhalis sista färd ska skrivas om, har det sagts, så det passar det nya regelsystemet.
- Mahanjis väktare och den såkallade Lubausviten har nämnts att den kommer knytas samman med Ikonernas nåd.
- Ljusblommans mörka blad och Iskallt inferno har jag inte hunnit läsa än, men deras händelser kanske ändå är medtagna i Horisonten-boken?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Gränsrymden & Djachroum

Tue 16 Aug 2016, 14:12

Hur ser det ut med övrigt publicerat material? Vad kommer vara 'kanon' och inte?

- Gazhalis sista färd ska skrivas om, har det sagts, så det passar det nya regelsystemet.
- Mahanjis väktare och den såkallade Lubausviten har nämnts att den kommer knytas samman med Ikonernas nåd.
- Ljusblommans mörka blad och Iskallt inferno har jag inte hunnit läsa än, men deras händelser kanske ändå är medtagna i Horisonten-boken?
Just nu planerar vi inte att ge ut varken MV, LMB eller II som "nystat:ade" äventyr. Bakgrunden till LMB och II är invävda i settingtexterna och gäller, liksom det som är setting i de båda. MV slutade med en cliffhanger som rent tekniskt var dålig då det inte kom någon fortsättning (ett ganska långt gånget utkast finns på del II, men det är inte aktuellt att ge ut). I Horisontenboken beskrivs Lubaus mysterier lite, och en del av de tänkta svaren finns i MV. Är det svar på frågan? :)
Fria Ligan
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Gränsrymden & Djachroum

Tue 16 Aug 2016, 14:21

Krasst hade det nog räckt med ett "ja, det är kanon". :)

Tack!
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Gränsrymden & Djachroum

Tue 16 Aug 2016, 14:23

Krasst hade det nog räckt med ett "ja, det är kanon". :)

Tack!
Sant :)
Fria Ligan
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Gränsrymden & Djachroum

Tue 16 Aug 2016, 14:26

@Kosta: Hade inte insett att du skrev material från första början (från Mahanjis väktare och framåt). Tycker det är en väldig styrka, måste jag säga, eftersom det skapar en konsekvens som man sällan ser när många kockar lagar samma soppa. Mycket bra jobbat, helt enkelt!
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Gränsrymden & Djachroum

Tue 16 Aug 2016, 14:50

@Kosta: Hade inte insett att du skrev material från första början (från Mahanjis väktare och framåt). Tycker det är en väldig styrka, måste jag säga, eftersom det skapar en konsekvens som man sällan ser när många kockar lagar samma soppa. Mycket bra jobbat, helt enkelt!
Tackar! :) Coriolis väckte mig ur mitt liv utan rollspel - hade haft uppehåll i typ ett decenium då. MV var ju tänkt som en äventyrsplats bara ,men Lilja hejade på mig rejält och dåtog det fart (jag och Nisse spelade i samma grupp då). Aja, långt svar...
Fria Ligan
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Gränsrymden & Djachroum

Tue 16 Aug 2016, 14:55

Då kan jag ju säga att Coriolis har haft samma effekt för mig. Har inte varit spelledare (regelbundet) på många år heller, men spelleder andra mötet på två veckor ikväll.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests