Ezping Orm
Posts: 45
Joined: Thu 19 May 2011, 22:09

Re: Releaseplan

Sun 30 Apr 2017, 13:07

ESF släpps i år. Mer precist än så kan vi inte säga just nu men det har högsta prioritet just nu. Kan bara beklaga att det dröjt, manuset har skrivits om helt från grunden för att göra det mer kampanjlikt och mindre som ett utökat scenario (som det var i sin ursprungliga form). Vi jobbar för fullt med att färdigställa de många Kickstarterrewardsen vi utlovade. Håller med om att det inte är optimalt, men kan säga att vi lärde oss en läxa med Corioliskickstartern, det är lätt att lova för mycket i euforin. Vi kommer leverera allt vi lovat, men det kommer komma i olika sjok. 
Berätta gärna lite mer om ESF. Att den ursprungliga formen var "mer som ett utökat scenario" rimmar inte riktigt med vad ni skrev under kickstartern: där ni skrev att första delen av ESF skulle bestå av tre äventyr och att priset i butik förväntades hamna på 350 kr.

Varför inte lägga ut beta-pdf av ESF i backerforumet, på samma sätt som ni gjorde med regelboken? Skulle gärna vilja veta vad vi betalat för? Uppskattat sidantal mm.

Får en lite olycksbådande känsla av att ESF just nu bara består av lösa idéer och att den faktiska releasen ligger långt fram i tiden.

Coriolis är ett jättebra spel men ni sköter det lite sämre än vad ni brukar. Framförallt när det gäller infon till era backers.
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Releaseplan

Sun 30 Apr 2017, 15:55

Får en lite olycksbådande känsla av att ESF just nu bara består av lösa idéer och att den faktiska releasen ligger långt fram i tiden.
Coriolis är ett jättebra spel men ni sköter det lite sämre än vad ni brukar. Framförallt när det gäller infon till era backers.
Jag delar din oro och din känsla. Att saker är bättre idag (med Ur Varselklotet, etc) hjälper inte oss som backade Coriolis. I mitt fall endast Coriolis. EFS är redan ordentligt försenat.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan

Thu 04 May 2017, 23:57

Hej Ezping Orm, Beguiled och andra forumiter!

Vi har just lagt upp en uppdatering på Coriolis KS som jag hoppas svarar på era frågor.
Fria Ligan
 
Ezping Orm
Posts: 45
Joined: Thu 19 May 2011, 22:09

Re: Releaseplan

Sun 07 May 2017, 23:46

Jättebra och tydlig uppdatering! Kul med vårreleaserna men synd att Emissarien dröjer. Om texterna är klara borde det väl gå att få ut den betydligt snabbare än till julen?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan

Mon 08 May 2017, 23:28

Jättebra och tydlig uppdatering! Kul med vårreleaserna men synd att Emissarien dröjer. Om texterna är klara borde det väl gå att få ut den betydligt snabbare än till julen?
Texterna redigeras rejält, då de skrevs innan nuvarande formatet var färdigt och stats saknas på flera ställen. Så fort vi har något mer att visa säger jag till på KS och länkar här.
Fria Ligan
 
Ezping Orm
Posts: 45
Joined: Thu 19 May 2011, 22:09

Re: Releaseplan

Mon 04 Sep 2017, 15:33

Dags för en ny uppdatering?  ;)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan

Mon 04 Sep 2017, 21:41

Hej!

Allt är på G som vi sa sist. Dvs:
  • Arams hemlighet (AH) har gått på tryck (för någon v sedan)
  • Gazalis sista färd (GSF) har gått på tryck (för någon v sedan) 
  • ESF är på korrektur och ska vara färdig för layout i okt, vilket då betyder att den är i butik i december/jul.
  • Ett miniäventyr är skrivet
  • Ett miniäventyr ska finnas utkast på i november
  • Ett miniäventyr (till) ska finnas utkast på i november
  • Atlas 1 är hos redaktören (Nils)
  • Atlas 2 ska till redaktören (Nils)
  • Atlas 3 ska redigeras av undertecknad
  • Utkast till kokbokens upplägg finns.
Det va allt just nu. :)
Fria Ligan
 
Ezping Orm
Posts: 45
Joined: Thu 19 May 2011, 22:09

Re: Releaseplan

Mon 04 Sep 2017, 22:46

Gött att höra! :D
 
dancodan
Posts: 17
Joined: Sun 03 Sep 2017, 12:13

Re: Releaseplan

Wed 04 Oct 2017, 23:19

Härligt. Då vet jag vad jag ska lägga pengarna på
 
776
Posts: 17
Joined: Sat 01 Feb 2014, 21:58

Re: Releaseplan

Sat 19 Nov 2022, 00:33

Får vi se mer Coriolis eller vad händer? Vore kul att höra något om framtiden….

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest