User avatar
Fire Broadside
Topic Author
Posts: 8
Joined: Wed 12 Oct 2011, 21:14
Location: Stockholm
Contact:

Att köpa eller vänta

Wed 12 Oct 2011, 21:47

Har just denna kväll upptäckt Fria Ligan och är hemskt glad att någon axlat Järnringens fallna mantel. Good on you! :D

Det blev en hel del M:UA för min del men jag bodde i Japan när Coriolis släpptes så det införskaffades aldrig, fast jag gillade verkligen konceptet och nu när jag är tillbaka i Sverige så tänkte jag att det kanske var dags. Men nu när det är en revision på gång så undrar jag om det helt enkelt är bättre att vänta? Kommer man ha användning av grundboken och/eller Mahanjis Väktare även efter 2.0 eller kommer de bli överflödiga i och med "rebooten"?

För övrigt så tycker jag ni borde försöka ta kontakt med ägarna av Coriolis.nu och se om antingen ni kan ta över domänen eller om de helt enkelt ta ned sidan. Att ha en död hemsida på förstaplatsen när man googlar på Coriolis är nog inte så bra. :(
Bloggar om spel (och annat) på Fire Broadside! Kom och hälsa på.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Att köpa eller vänta

Wed 12 Oct 2011, 23:09

Har just denna kväll upptäckt Fria Ligan och är hemskt glad att någon axlat Järnringens fallna mantel. Good on you! :D

Det blev en hel del M:UA för min del men jag bodde i Japan när Coriolis släpptes så det införskaffades aldrig, fast jag gillade verkligen konceptet och nu när jag är tillbaka i Sverige så tänkte jag att det kanske var dags. Men nu när det är en revision på gång så undrar jag om det helt enkelt är bättre att vänta? Kommer man ha användning av grundboken och/eller Mahanjis Väktare även efter 2.0 eller kommer de bli överflödiga i och med "rebooten"?

För övrigt så tycker jag ni borde försöka ta kontakt med ägarna av Coriolis.nu och se om antingen ni kan ta över domänen eller om de helt enkelt ta ned sidan. Att ha en död hemsida på förstaplatsen när man googlar på Coriolis är nog inte så bra. :(
Hej Broadside!

Helt klart läge att köpa Coriolis regelbok- just nu finns den inte på sf-bokhandeln, men håll ut en liten stund så vet vi att den kommer - till ett bra pris! Och du kommer behöva regelboken för att kunna spela med den nya regelmodden ändå.

Mahanjis väktare, Gazalis sista färd och våra snart utkomna pod:ar funkar också med båda systemen. Det nya regelsystemet kommer ändå inte att finnas förrän efter jul.

Vi ska ta över coriolis.nu - bra poäng att vi bör göra det snarare än senare :)

Om du inte hittat dit så finns www.horisontensande.se som en assjysst sajt med en helt "ny" del av Coriolisuniversat att upptäcka!

Hoppas att se dig mer här på forumet!

/Kosta
Fria Ligan
 
User avatar
Fire Broadside
Topic Author
Posts: 8
Joined: Wed 12 Oct 2011, 21:14
Location: Stockholm
Contact:

Re: Att köpa eller vänta

Wed 12 Oct 2011, 23:21

Aha, så det handlar om en regeltillägg snarare än en komplett revidering. Jag förstår. Då är det dags att beställa helt enkelt! Vi får se vad som dyker upp i brevlådan om en vecka eller så då.

Ska bli väldigt intressant att se hur det hela utvecklas. Jag gillar alla era projekt jag sett än så länge och hoppas att ni hinner med allt. Jag har varit ganska "out of the loop" gällande svenska rollspel de senaste sju-åtta åren så det är enormt trevligt att se nya driftiga iniativ! :)
Bloggar om spel (och annat) på Fire Broadside! Kom och hälsa på.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Att köpa eller vänta

Thu 13 Oct 2011, 10:34

Aha, så det handlar om en regeltillägg snarare än en komplett revidering. Jag förstår. Då är det dags att beställa helt enkelt! Vi får se vad som dyker upp i brevlådan om en vecka eller så då.

Ska bli väldigt intressant att se hur det hela utvecklas. Jag gillar alla era projekt jag sett än så länge och hoppas att ni hinner med allt. Jag har varit ganska "out of the loop" gällande svenska rollspel de senaste sju-åtta åren så det är enormt trevligt att se nya driftiga iniativ! :)
Det är en reviderign av reglerna - komplett - men du kommer behöva boken för koncept, setting, vapen etc. Så det går inte att spela utan Regelboken.

Som sagt håll ut i några dagar tills SF-bok får upp Regelboken i sortimentet.
Redan nu kan man dock kolla in saker där (sök på Coriolis på sf-boks hemsida - http://www.sfbok.se/ ).
Fria Ligan
 
User avatar
Fire Broadside
Topic Author
Posts: 8
Joined: Wed 12 Oct 2011, 21:14
Location: Stockholm
Contact:

Re: Att köpa eller vänta

Thu 13 Oct 2011, 11:52

Hade turen att hitta böckerna billiga på Adlibris. 312 pix för hela klabbet! Borde dyka upp nästa vecka.
Bloggar om spel (och annat) på Fire Broadside! Kom och hälsa på.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Att köpa eller vänta

Thu 13 Oct 2011, 16:22

Aha! Då har rean dragit igång! Well - kolla in sf-bok för nya coriolisgrejer - sök på Coriolis på deras sida.
Fria Ligan
 
User avatar
Fire Broadside
Topic Author
Posts: 8
Joined: Wed 12 Oct 2011, 21:14
Location: Stockholm
Contact:

Re: Att köpa eller vänta

Thu 13 Oct 2011, 23:20

Ja det verkar så. Har haft ögonen på Coriolis på Adlibris ett bra tag nu eftersom priserna var billiga redan innan, men nu så finns det verkligen ingen anledning att inte slå till!

Men det är mycket nu. Fick Mouse Guard-boxen idag (och skrev en recension), Fiasco ligger och väntar på att bli läst, The Dead White World och Dragon Age likaså och så är The One Ring precis runt hörnet. Voj voj. :D
Bloggar om spel (och annat) på Fire Broadside! Kom och hälsa på.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Att köpa eller vänta

Fri 14 Oct 2011, 09:25

OT: Cool - ska kolla in din blogg. TOR är fö något som jag hoppas få spela snart, kanske ( http://irrfarderutanslut.blogspot.com/2 ... m-all.html ).
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests