User avatar
Arwa
Topic Author
Posts: 2
Joined: Wed 26 Apr 2017, 12:26

Handel och patroner

Wed 26 Apr 2017, 12:36

Hejsan!
Jag har nyss börjat en kampanj i Mutant:år noll och vi har spelat igenom "För en munfull vatten" med någorlunda lyckat resultat.

Nu ska de dock besöka Arken för första gången och jag har börjat fundera över värdet i patroner och liknande. Har ni några exempel på hur mycket en patron egentligen är värd? Jag antar att det beror på Arken och tillgången av patroner, men i nuläget är de ju ganska sällsynta. Samtidigt behöver ju spelare med skjutvapen hitta dem från tid till tid.

Hur balanserar ni värdet av patroner i handels situationer? Jobbar ni mycket med byteshandel av annat skrot och artefakter utöver patroner?
 
KalleFridholm
Posts: 62
Joined: Wed 20 May 2015, 09:40

Re: Handel och patroner

Thu 27 Apr 2017, 10:43

Finns ju stöd i kapitlet om arken vad saker kostar och lite hur priset modifieras beroende på arkens utvecklingsnivåer. Sedan så har RP i den kampanj jag spelat handlat med både skrot, artefakter, men kanske främst Krubb och i viss mån rötfritt vatten som alternativt betalningsmedel. 
 
User avatar
Arwa
Topic Author
Posts: 2
Joined: Wed 26 Apr 2017, 12:26

Re: Handel och patroner

Mon 05 Jun 2017, 13:08

Oj, hur kunde jag missa detta! Tack, hittade nu i böckerna.
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Handel och patroner

Thu 15 Jun 2017, 20:04

Vi kör mest med byteshandel, skrot, artefakter, tjänster, krubb, vatten, sprit. Sen använder vi patroner till mellanskillnaden.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests