samuel
Posts: 32
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Ide till zon

Sun 25 Jun 2017, 10:46

LXEagle wrote:
samuel wrote:
LXEagle wrote:
Låter spännande.
Man kan tänka sig många intressanta djur som bor i en beckmörk skymningszon och som klättrar upp för skyskrapan på natten.
Kanske kommer någon krönikör på att man kan "stänga av mörker-smogen" om hittar fram till någon slags central för det. Men så visar det sig att smogen är ett nano-moln som förhindrar "bergen/skyskraporna" att kollapsa under sin egen vikt.

Coolt, men varför. Jag är SL för min grupp och de blir så irriterade på att saker alltid slutar med att allt skiter sig. Om deras zon plötsligt rasade skulle de bli rasande. Är det dessutom inte dumt att fornfolket skulle bygga så instabila byggen. Det är en cool Idé men jag skulle nog välja en annan förklaring. Bara lite vänlig kritik. :)

Haha!..okej. Tja bara för att hitta på motargument så:

Fornfolket är ju vi själva i den här versionen av Mutant eller hur? Våra betongbyggnader är långt i från stabila, man måste underhålla alla byggnader...Jag gillar tanken på att zonsmoggen är ett nanobotmoln som tappat sin ledning.

Själva "Äventyrscenariot" kan man förstås vrida till att stoppa den galne Krönikören som vill göra allting ljust igen. Sedan kanske det visar sig vara mer en teori att byggnaderna kollapsar utan sitt smogmoln eller så kanske detta inte händer på några år. Blir dom inte underbart snopna när dom misslyckas men så händer ingenting? :)

Hmm. Ja det borde väll funka :D
 
samuel
Posts: 32
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Ide till zon

Sun 25 Jun 2017, 10:49

Borttaget
Last edited by samuel on Mon 26 Jun 2017, 11:06, edited 2 times in total.
 
samuel
Posts: 32
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Ide till zon

Sun 25 Jun 2017, 10:52

Borttaget
Last edited by samuel on Mon 26 Jun 2017, 11:04, edited 1 time in total.
 
samuel
Posts: 32
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Ide till zon

Sun 25 Jun 2017, 10:57

Jag såg inte att mina posts kom på en ny sida och nu låter de mig inte ta bort dem sorry :(
 
Egola
Posts: 11
Joined: Sat 28 Mar 2015, 16:16

Re: Ide till zon

Tue 22 Aug 2017, 15:12

samuel wrote:
jag kan tänka mig att göra den zonen. här är första stället jag tänker att vi kan lägga den på.

https://www.google.se/maps/@46.848591,9 ... a=!3m1!1e3

varje sektor blir 1 km. jag kan leta efter andra platser i världen.

Ja, gärna! Ser ut som en väldigt lämplig plats. :) Kul att du också valde en plats på kontinenten.
Sen fastnade jag också lite för idén att det skulle vara växter som slingrar sej upp längs gamla byggnader. Hade det också varit möjligt med ett par träd i regnskogshöjd? Glesare i vissa områden(för att RP ska få flyga ballong/rida flygdjur), tätare i andra?
 
samuel
Posts: 32
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Ide till zon

Tue 22 Aug 2017, 17:36

Egola wrote:
samuel wrote:
jag kan tänka mig att göra den zonen. här är första stället jag tänker att vi kan lägga den på.

https://www.google.se/maps/@46.848591,9 ... a=!3m1!1e3

varje sektor blir 1 km. jag kan leta efter andra platser i världen.

Ja, gärna! Ser ut som en väldigt lämplig plats. :) Kul att du också valde en plats på kontinenten.
Sen fastnade jag också lite för idén att det skulle vara växter som slingrar sej upp längs gamla byggnader. Hade det också varit möjligt med ett par träd i regnskogshöjd? Glesare i vissa områden(för att RP ska få flyga ballong/rida flygdjur), tätare i andra?


Kartan kommer förmodligen inte vara superspecifik så exakta träd och liknande kommer inte synas. Men mycket kan ha hänt +-30 år i framtiden detta försök till en avskild ytlig enklav (med många höghus) kan ju alltid ha experimenterat med gen modifierade växter som kunde suga upp den allt mer drastiska smoggen och blev som bieffekt gigantiska. Vad vet jag... :mrgreen:
 
samuel
Posts: 32
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Ide till zon

Fri 15 Sep 2017, 13:20

Då så! första versionen av kartan är nu klar

Här har ni med marker:
Image
samt utan marker:
Image
ideer?

kartan är ganska liten och tätt packad. om det är ett problem så kan ni använda markörfria kartan eller göra en egen samt be mig att göra en större(kommer då behöva byta plats).
 
Egola
Posts: 11
Joined: Sat 28 Mar 2015, 16:16

Re: Ide till zon

Thu 12 Oct 2017, 10:18

Jag gillar den gröna färgen. Den används alldeles för lite. :)

Är de mörka områdena tänkta som högre upp, bortom smoggen?
 
samuel
Posts: 32
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Ide till zon

Sat 21 Oct 2017, 11:02

Egola wrote:
Jag gillar den gröna färgen. Den används alldeles för lite. :)

Är de mörka områdena tänkta som högre upp, bortom smoggen?

Exakt. Det blev så pga systemet jag använde för att skapa kartan. Det var därför jag markerade ut "mörkerzonen" på kartan i förhand. Kartan är också mindre än en vanlig spelkarta fast sektorerna är ungefär lika stora och det mesta är ju uppförsbacke så det kanske tar mer tid för RP att utforska en sektor.
 
samuel
Posts: 32
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Ide till zon

Sat 21 Oct 2017, 11:06

En till sak att tänka på. Byn som den ser ut idag har inga höghus. Men den ligger innästlad i alperna. Skyddad från undergången. Någonting att tänka på när man skapar backstory till zonen. Kanske ett ett eller flera experiment som gick fel pga elysium medlande. Vem vet?
GZIP: Off