Page 1 of 1

Fråga om Trauma

Posted: Fri 11 May 2018, 21:22
by dancodan
Tjena, det står säkert i reglerna någonstans med jag verkar missa det hela tiden när jag bläddrar igenom.

Om man tar ett poäng i skada, sänks även ens GE-tärningar då?
exempel: Klara har 4 i styrka och får 1 i skada. Hon antecknar ett kryss på formuläret och har nu 3 styrka kvar.
Om hon ska slå för att slåss nu, ska hon bara rulla 3 GE tärningar?

Tacksam för svar

Re: Fråga om Trauma

Posted: Fri 11 May 2018, 22:16
by Fenhorn
Yup, det är ditt nuvarande GE-värde som används till GE-tärningar.

Re: Fråga om Trauma

Posted: Sun 13 May 2018, 20:52
by dancodan
Tack så mycket