User avatar
toha73
Posts: 7
Joined: Mon 28 Nov 2016, 17:39

Inspirera: hjälpa

Thu 16 Nov 2017, 18:56

I regelboken står det om Hjälpa:


... Denna hjälp ersätter den normala hjälp du kan ge till andra (sid 54).


Betyder det att andra fortfarande kan hjälpa trots att krönikören inspirerar? Dvs man får bonus för att någon/några hjälper till med något och dessutom adderar alla lyckade tärningar till slaget? Eller ersätter det att någon hjälper?
Last edited by toha73 on Thu 16 Nov 2017, 19:06, edited 1 time in total.
 
User avatar
Fenhorn
Posts: 873
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Mariestad (Sverige, Tellus)

Re: Inspirera: hjälpa

Thu 16 Nov 2017, 19:00

Så som jag tyder det så ersätter det krönikörens hjälp, upp till två andra karaktärer kan fortfarande hjälpa till (med +1 vardera). Krönikörens hjälp är värd mer.
“I’d say thistles, but nobody listens to me, anyway.” - Eeyore
 
User avatar
toha73
Posts: 7
Joined: Mon 28 Nov 2016, 17:39

Re: Inspirera: hjälpa

Thu 16 Nov 2017, 19:06

Det låter rimligt. Tack för svar.
GZIP: Off