Musen
Topic Author
Posts: 9
Joined: Wed 01 Mar 2017, 01:36

Spela Mutant Å0 med endast en RP (spelare)?

Wed 01 Mar 2017, 02:00

Hur anpassar man spelreglerna till endast en RP (spelare)? Jag funderar på att ge RP två mutationer från start utan att behöva sänka en GE ett steg och även ge RP talangen "RESER SIG PÅ NIO" gratis. Jag funderar så klart på att minska ner på antalet motståndare men hur hanterar jag bäst de motståndare (monster) som bara består av en individ? Ska jag bara sänka motståndarnas värden och vilka egenskaper gör jag i så fall bäst i att sänka och hur mycket? Har ni några bra tips på hur man anpassar spelreglerna till endast en RP? Jag vill inte att spelaren ska behöva ha en medhjälpare i form av en SLP.
 
samuel
Posts: 50
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Spela Mutant Å0 med endast en RP (spelare)?

Sun 16 Jul 2017, 19:03

Det här är bara min åsikt. Men jag tycker inte att du ska ändra någonting på regelmässigt. Om du ska ändra någonting är det mängden med fiender och kanske mängden vänliga SLP.

Hoppas det hjälpte :)
 
User avatar
Mr Variation
Posts: 25
Joined: Wed 18 Jul 2012, 15:54
Location: Söderhamn

Re: Spela Mutant Å0 med endast en RP (spelare)?

Mon 17 Jul 2017, 15:11

Försök se till att det finns alternativa lösningar. Alla konflikter behöver inte lösas med strid, även om det kan vara en snabbare lösning. Ska RP smyga i en vid cirkel runt monstret och utsätta sig för röta eller kanske tappa bort spåret efter det de följde, eller ska de riskera en livsfarlig strid? Kanske ge sig ner i det förrädiska tunnelbanesystemet? Men utan ljuskälla eller bildförstärkare...
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Spela Mutant Å0 med endast en RP (spelare)?

Fri 21 Jul 2017, 19:42

Vi har kört en del solo spel och det funkar bra utan att boosta RP. Tänk över motståndet och anpassa det ist. Ta med en SLP. Ge RP några doser helande dekokt.

Vi haft riktigt kul med solospel. Alla mina spelare erbjuds att köra små scenarion i mellan grupp sessionerna. Det stärker karaktärer samt ger dom mer tid att vårda sina relationer och jobba för sina drömmar och mål.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests