User avatar
Fenhorn
Moderator
Topic Author
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Permanenta skador

Wed 01 Feb 2017, 01:17

En intressant fråga dök upp på FB idag. Om man muterar så tar man en poäng permanent trauma. Dock så står det i regelboken att GE sänks.

Effekten av att man får en permanent trauma är ju visserligen att GE sänks eller snarare att effekten sänks.

Så nu undrar jag om Devs skulle kunna svara. Gör man ett permanent skadekryss eller sänker man värdet.

Menar det är ju en viss skillnad. STY 3 med en permanent skada innebär ju t.ex. att bärförmågan förblir 3 och dessutom så kan det ju finnas talanger (har inte kollat) som ignorerar skador.

Måste faktiskt säga att vi alltid har kört med att GE sänks. Det står ju i regelboken i förtydligandet under tabellen att GE sänks och vad det innebär (visst, det står också permanent trauma).
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Mördarlodis
Posts: 6
Joined: Wed 29 Apr 2015, 22:54

Re: Permanenta skador

Wed 01 Feb 2017, 02:20

Jag skulle gissa på att tanken är att man sänker det ett steg men har det anteknat ifall man hittar en regen. Så att man får mindre bärförmåga. Men skulle fortfarande vara kul att höra från devs.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Permanenta skador

Wed 01 Feb 2017, 11:17

Tanken är att GE sänks permanent.
Fria Ligan
 
filosofisk_idiot
Posts: 1
Joined: Fri 25 Aug 2017, 01:30

Re: Permanenta skador

Fri 25 Aug 2017, 01:37

Men GE kan som lägst sänkas till 1 då, eller hur? (Sorry för necrobump)
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Topic Author
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Permanenta skador

Fri 25 Aug 2017, 17:52

Men GE kan som lägst sänkas till 1 då, eller hur? (Sorry för necrobump)
Nope. En Mutant som muterar för mycket kommer att dö till slut (i.e. när du har 1 i alla GE och muterar igen så tvingas du nolla en GE och därmed dö). Dock så har jag svårt att se någon mutant överleva så länge. De tenderar att dö eller bli för hårt rötade långt innan det händer.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests