demon0376
Topic Author
Posts: 2
Joined: Wed 16 Jul 2014, 09:39

INS/KNS med färdighet?

Mon 26 Oct 2015, 22:10

När djuren kommer till zonen blir det möjligt för både djur och människor att välja sysslor med färdigheter som har grundtärningar i GE som de saknar, använder ni korresponderande GE för respektive färdighet INS för Schackra, Kommendera, KNS för Skärskåda, Sia osv, eller kör ni bara färdighetstärningar utan GE?

Vad funkar, vad säger reglerna, jag har inte hittat något specificerat så jag antar att det bara blir färdighetstärningar (och eventuella prylar) om man ska vara hård?

/d
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: INS/KNS med färdighet?

Mon 26 Oct 2015, 22:25

Korresponderande GE. Annars är nog chanserna små att någon spelare väljer att skapa en RP med sysselsättning från den andra boxen! :)
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: INS/KNS med färdighet?

Mon 26 Oct 2015, 23:29

Yes, ersätt KNS med INS och vice versa vid behov! Sorry att det inte framgår tydligt. :)
Fria Ligan
 
User avatar
SCalvin
Posts: 189
Joined: Tue 03 Feb 2015, 19:06

Re: INS/KNS med färdighet?

Tue 27 Oct 2015, 10:23

Jag skulle föredra ett mer samstämmigt system för alla titlarna, om det inte verkligen är motiverat att en robot eller djurmutant behöver en helt unik stat. Hur stor skillnad är det på djurens färdigheter och egenskaper?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: INS/KNS med färdighet?

Tue 27 Oct 2015, 14:55

Djurens INS och människornas KNS är i princip helt utbytbara. Skillnaderna mellan djurs och människors grundegendkaper och färdigheter är främst kosmetiska. Det enda riktigta skillnaden är i sociala konflikter, och där tycker vi att det är motiverat. )
Fria Ligan
 
demon0376
Topic Author
Posts: 2
Joined: Wed 16 Jul 2014, 09:39

Re: INS/KNS med färdighet?

Tue 27 Oct 2015, 20:53

Jag ser inga problem med att ha olika GE för olika klasser, det ger ökad stämning i spel. Jag ser det heller inte som ett stort problem att Färdigheterna använder GE som en klass inte har och heller inte får GE-tärningar utan ser det mer som en feature. ;) Dessutom blir det ju riskfritt att pressa ett slag med bara färdighetstärningar...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests