User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 01:01

Jag har svårt att inte uppdatera tabellhäftet. Jag bara skojade när jag sa att det var klart....

Nu är dock filen större än vad forumet klarar av. Jag har meddelat Tomas att de ska lägga upp filen manuellt till nedladdningssidan.

Det nya denna gången är artwork, forumiternas talanger, sjöboss och fiskeregler. Det som ska till till nästa version är bonuseffekterna för färdigheter samt artefakttabellen.... blir sen nångång. Det blir inte jättesnyggt när man skriver ut i sv, så leta rätt på en färgskrivare på skola/jobb.

För de som inte kan vänta på nedladdningssidan så finns tabellhäftet här:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/185 ... 518-4F.pdf

P.S. Jag inte alls nöjd med bilden för Sjöboss. Hade kvinnan i mitten haft nåt annat än en baddräkt på sig hade den varit perfekt. Jag tar gärna emot förslag på andra bilder som är fria att använda.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 03:01

Schyssta bilder för Sjöboss: http://hethesrodawa.blogspot.se/2013/10/ladies.html?m=1 samt http://hethesrodawa.blogspot.se/2013/10 ... n.html?m=1

Vet inte hur det är med frihet att använda dem, men om du gillar dem så kan du ju alltid skicka och fråga! Man får ju använda bilder för privat bruk och i mindre sällskap, men jag är lite osäker på vart gränsen går (publicering på Fria Ligans nedladdningssida kan förmodligen överskrida rättigheten så bäst att fråga!)
 
User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 10:36

Det var riktigt bra bilder. Jag skickar ett mejl och frågar.

Fanns mycket bra han gjort som jag vill använda till tabellhäftet. Mutant med hund exempelvis här: http://hethesrodawa.blogspot.se/2013/09 ... n.html?m=1

Update
Då är mejlet iväg. Killen jobbar med Concept Art på Rockstar och har gjort massor till Red Dead Redemption. http://kotaku.com/5866552/the-dusty-con ... edemption/

Koolt om vi får låna lite av hans bilder på hans blogg. Koolt om han ens svarar föresten.
Last edited by Phalck on Sun 18 May 2014, 11:05, edited 1 time in total.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
Carrot
Posts: 259
Joined: Fri 23 Nov 2012, 11:44

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 11:00

Fasiken vad tufft!
Det enda jag spontant kan komma att tänka mig att vilja ha är en skrivarvänlig version utan bilder, men förutom det är det ett mästerverk! Väldigt kul att se fiskereglerna och speciellt dom nya firrarna!
 
User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 11:15

Fasiken vad tufft!
Det enda jag spontant kan komma att tänka mig att vilja ha är en skrivarvänlig version utan bilder, men förutom det är det ett mästerverk! Väldigt kul att se fiskereglerna och speciellt dom nya firrarna!
Jag tog mig friheten att ändra lite i fiskereglerna. Det var lite oklart hur det fungerade med att SLÅSS osv. Jag tror det blev tydligare nu. Sen ändrade jag lite gällnade agn och tog bort att vissa fiskar krävde småfisk som agn för att de ska nappa. Det blev lite för komplicerat tycker jag.

Det är fortfarande lite oklart hur olika linor ska användas. Jag tänker mig att linor används när man bygger egna spön. Inte att man kan byta ut en lina på ett riktigt bra spö man hittat för att fy ytterligare bonusar. De "färdiga" spöna som finns listade har redan prylbonus från linor inbakade. Detta var någonting som inte fick plats på sidan, men det är så jag tänker mig det i alla fall. Har jag rätt Carrot?

På Sjöboss ändrade jag talangen Fiskemästare till att låta Sjöbossen kunna fiska med nät och trålar. Annars blev det precis som Talangen Fiskare. Den talangen ska ju finnas tillgänglig för alla så det kändes trist att inte låta Sjöbossen ha en unik talang.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
Nattvandrare
Posts: 83
Joined: Wed 20 Jun 2012, 12:00

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 12:13

Ah coolt! Det nya häftet ser skitbra ut. Jag håller helt med om dina ändringar på sjöbossen, känns också bra för jag ser det som en senare möjlighet om man bygger ut arkens hamn och bygger ett stort skepp, att då kunna få tag på resurser lättare. Trålare är ju en jättebra talang, men jag kommer nog inte tillåta beskyddarverksamhet via färdigheten sjötugg.

Jag kan också instämma i att jag gärna ser en utskriftvänlig version. Mycket bra!
 
User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 19:24

Hethe svarade och han ägde inte rättigheterna till de sketcherna på sidan så de kan vi tyvärr inte använda. Jag letar vidare.

Ett häfte utan art kommer det med.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 19:41

Synd! Jag tyckte dock att den bild du funnit på piraten i bikini är rätt cool! De måste ju inte alltid a träben, lapp för ögat och stort skägg! Bikini känns även fullständigt opassande och därmed så rätt för en hård sjö-Mutant ! :)
 
User avatar
Pingas
Posts: 131
Joined: Mon 10 Mar 2014, 18:23

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 21:19

Fyfan vad najs! :D
 
User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 22:43

Nu har jag hittat bilder på en sida där rättigheterna att använda dem står på varje bild (http://www.behance.net/). Så mycket enklare ön att mejla varje enskild kreatör en och en. Jag valde ett gäng nya bilder till tabellhäftet. Tycker det börjar se riktigt trevligt ut nu.

Det vart en kvinnlig pirat igen, denna gången med ansiktsmålning.

Länken är uppdaterad på förstasidan i tråden (inte dl-boxen alltså utan dropbox-länken)
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests