Zaius
Topic Author
Posts: 4
Joined: Sat 28 Apr 2018, 23:00

Talang: Liten i maten?

Sat 30 Jun 2018, 10:25

Hej,
Jag leder en kampanj i MÅ0 just nu, och det finns en talang som heter Liten i maten. En spelare vill välja den, men jag är osäker på exakt vad den innebär. Försökte leta i forumet, men ingen verkar ha frågat om det förut, om jag inte missade det helt.

Formuleringen i regelboken, s.77 är: "Liten i maten - Du behöver bara äta en ranson krubb varannan dag för att inte förlora Styrka".
Innebär detta att RP med talangen endast behöver äta mat varannan dag för att inte bli "Utsvulten"? 
Jag frågar mest för att jag isåfall tycker det borde stå just det.. för om man är utan mat i ett dygn blir man ju först utsvulten, och efter ytterligare ett dygn börjar RP förlora styrka. Och det står ju uttryckligen om att förlora styrka.
Skulle det annars innebära, med talangen, att man börjar förlora styrka först efter två dygn, men sen tar ett poäng skada varje dygn ändå?
Jag är förvirrad. Någon som har koll på vad som är tänkt? Alternativt: Hur har ni kört i er kampanj med spelare som väljer detta, och hur har det fungerat?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Talang: Liten i maten?

Fri 06 Jul 2018, 00:54

Tolkningen är korrekt!
Fria Ligan
 
Zaius
Topic Author
Posts: 4
Joined: Sat 28 Apr 2018, 23:00

Re: Talang: Liten i maten?

Mon 13 Aug 2018, 21:00

Då kör vi på det. Tack! :) 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests