dancodan
Posts: 17
Joined: Sun 03 Sep 2017, 12:13

Fråga om Trauma

Fri 11 May 2018, 21:22

Tjena, det står säkert i reglerna någonstans med jag verkar missa det hela tiden när jag bläddrar igenom.

Om man tar ett poäng i skada, sänks även ens GE-tärningar då?
exempel: Klara har 4 i styrka och får 1 i skada. Hon antecknar ett kryss på formuläret och har nu 3 styrka kvar.
Om hon ska slå för att slåss nu, ska hon bara rulla 3 GE tärningar?

Tacksam för svar
 
User avatar
Fenhorn
Posts: 919
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Mariestad (Sverige, Tellus)

Re: Fråga om Trauma

Fri 11 May 2018, 22:16

Yup, det är ditt nuvarande GE-värde som används till GE-tärningar.
“I’d say thistles, but nobody listens to me, anyway.” - Eeyore
 
dancodan
Posts: 17
Joined: Sun 03 Sep 2017, 12:13

Re: Fråga om Trauma

Sun 13 May 2018, 20:52

Tack så mycket
GZIP: Off