Pathos
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 27 Dec 2018, 19:57

Interaktiva PDF formulärer?

Thu 27 Dec 2018, 23:00

Tjena, tänkte kolla om någon har eller vet var man kan ladda ner digitala formulär för rollpersoner och arken? Alltså PDFer man kan fylla i fälten i? Hade behövt ha det för att skicka ut till mina spelare så att de kan snickra ihop sina karaktärer och ark innan första spelmötet... Tänkte effektivisera lite eftersom vi ses så sällan och få ut det mesta av första spelmötet. Behöver rollformulär för Mutanter, Djur, Ickemuterade och Robotar.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Interaktiva PDF formulärer?

Fri 28 Dec 2018, 01:25

Har inget bra svar på frågan, men vill ändå inflika att det är synd att inte investera tiden för karaktärsskapande tillsammans. Är absolut med på tidsbristen och viljan att effektivisera för att hinna spela mer, men att skapa rollpersoner där hela gruppen är engagerade och gemensamt knyter samman gruppen tycker jag är halva grejen och ofta avgörande för att spelet sedan ska bli intressant.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Interaktiva PDF formulärer?

Fri 28 Dec 2018, 01:54

Jag har gjort några "ifyllningsbara" PDF:er av diverse formulär.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... GdWNmNXakk
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Interaktiva PDF formulärer?

Fri 28 Dec 2018, 08:14

Jag har gjort några "ifyllningsbara" PDF:er av diverse formulär.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... GdWNmNXakk

Snyggt att du fick med skrotkorten, tackar!
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Pathos
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 27 Dec 2018, 19:57

Re: Interaktiva PDF formulärer?

Fri 28 Dec 2018, 10:33

Har inget bra svar på frågan, men vill ändå inflika att det är synd att inte investera tiden för karaktärsskapande tillsammans. Är absolut med på tidsbristen och viljan att effektivisera för att hinna spela mer, men att skapa rollpersoner där hela gruppen är engagerade och gemensamt knyter samman gruppen tycker jag är halva grejen och ofta avgörande för att spelet sedan ska bli intressant.
Håller helt med, det är därför vi har en messengergrupp där vi pratar ihop oss :)
Jag har gjort några "ifyllningsbara" PDF:er av diverse formulär.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... GdWNmNXakk
Tackar, får slänga ett öga på dom sen när jag kommer åt en dator :)
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Interaktiva PDF formulärer?

Fri 28 Dec 2018, 13:54

Har inget bra svar på frågan, men vill ändå inflika att det är synd att inte investera tiden för karaktärsskapande tillsammans. Är absolut med på tidsbristen och viljan att effektivisera för att hinna spela mer, men att skapa rollpersoner där hela gruppen är engagerade och gemensamt knyter samman gruppen tycker jag är halva grejen och ofta avgörande för att spelet sedan ska bli intressant.
Håller helt med, det är därför vi har en messengergrupp där vi pratar ihop oss :)
:-) Bra bra!
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests