User avatar
Nattvandrare
Topic Author
Posts: 83
Joined: Wed 20 Jun 2012, 12:00

Nya regler och utvecklingar i ärans väg och deras användning i År Noll

Fri 22 Sep 2017, 09:54

Jag har länge funderat på hur bra år nolls system tar i beaktande mer avancerade utvecklngar när Arken når ångteknologi eller ännu mer avancerade utvecklingar. Redan nu kan jag tycka att systemet är ganska "rått" vilket å andra sidan är bra, för det ger spelet ett flöde och låter fantasin sätta gränserna för vad som kan utvecklas i det nya samhället rollpersonerna bygger,

Men så läste jag att Fria Ligans nya spel "Ärans Väg/Forbidden Lands" ska bygga på år noll men också ha med d8:or, d10:or och d12:or. Detta för att kunna visa vissa artefakters mäktighet gentemot de vanliga T6:orna. Dessutom ska ärans väg ha med talanger som har "ranger" vilket inte riktigt finns i år noll.

Jag är väldigt nyfiken på ärans väg, men eftersom år noll är mitt favoritrollspel blir jag så klart sugen på att implementera dessa nya funktioner in i det. Planen kan såklart vara att expandera år noll utifrån dessa utvecklingar så det är därför jag skriver den här forumsposten: Kommer år noll få officiella uppdateringar baserade på utvecklingarna i ärans väg? Överlag tycker jag diskussionen kring särpräglad känsla av artefakter och teknik är viktig överlag, men jag tycker tanken att använda andra tärningar för såna prylar är intressant.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests