User avatar
Khan
Topic Author
Posts: 106
Joined: Wed 23 Apr 2014, 13:36
Contact:

Vad har hänt med de "officiella" SLP hos er?

Thu 08 Jun 2017, 11:16

Många av de SLP som jag använder i min kampanj är från de officiella kompendierna och zonsektorerna. Vi började på den gamla tiden innan startboxen, så den kampanj vi kör är helt baserad på grundboxen med några inslängda sektorer allteftersom det passat. Jag tänkte det kunde vara kul att utveckla lite vad som hänt med de SLP som vi använt oss av i vår Ark för att se om ni andra har vandrat samma spår. :)

Nogga, Lamdba och Grits (För en munfull vatten)
Likt många andra började vi vår kampanj med denna sektor. Nogga var hungrig, men farlig i starten men hon och hennes kumpaner fick hjälp med att fly och kom tillbaka till Arken. Där fick hon nytt jobb hos den boss som kontrollerade maten som hennes högra hand. När bossen senare i ett komplicerat upplopp dog blev det hon som mot sin vilja tog över matboss och nu styr hon Arkens konservlager. Eftersom vi fått igång både odlingar och jaktlag är hon inte lika mäktig som tidigare boss, men fortfarande farlig. En av RP kärade också ner sig i henne. Hennes långa håriga armar och hårlösa huvud fick honom att bli kär, men tyvärr var han en slav och hon en boss. :/ Så det blev inget med den romansen.

Lambda däremot blev alkoholist. Han lyckades på egen hand bygga en spritmaskin i Arken utan att någon märkte det. När det till slut upptäcktes var det för att Lambda var helt i hatten och sedan dess har hans skrotskallekollegor försökt få honom att sluta, men utan att lyckas.

Grits försvann lite ur handlingen tills en av RP fick för sig att sätta dit en boss för mord. Grits blev den utvalda måltavlan och RP slog honom sönder och samman. Tyvärr (för planen) misslyckades RP med slaget mot Kyla för att mörda Grits och fick nöja sig att sätta dit bossen för mordförsök. Tyvärr gick det inte så bra, men det blev bra scener i Tribunalen och den stackars person som blev åtalad (en av bossens andra slavar) blev skickad i exil ut i Zonen. RP träffade honom under sina senare äventyr.

Fler SLP finns förstås, men de här är jag rätt säker på att de flesta träffat på i sina egna arker. Hur gick det för dem hos er?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Vad har hänt med de "officiella" SLP hos er?

Thu 08 Jun 2017, 16:35

Kul tråd!
Fria Ligan
 
Röteborgaren
Posts: 61
Joined: Sun 18 Jun 2017, 21:58

Re: Vad har hänt med de "officiella" SLP hos er?

Sun 18 Jun 2017, 22:26

Nogga vart avrättad av RP efter att hon vägrat gå över till deras sida. Ska bli spännande att se vad som händer när de kommer tillbaka till Arken en mutant färre och bossen Pelle-Kalle börjar ställa frågor om vad som hände med hans favorit-krossare... 
Resources for Forbidden Lands
Slumpgen NPC Generator for Android (EN, SE)
Collection of Houserules (EN, SE)
Fobbot the Discord Dice Bot (EN, SE)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest