Sennah001
Topic Author
Posts: 39
Joined: Wed 07 Dec 2016, 14:14

Sprängladdning / Mecka

Mon 05 Jun 2017, 12:59

Hej alla!

Jag har lite funderingar om mecka och explosioner i muntant år noll. Jag spelar en skrotskalle och har alltid tyckt om att mecka ihop nya saker utav skrot, men nu under senaste tiden har jag velat mecka ihop någon typ av sprängladdning och kommit till ett litet stop när det kommer till hur detta ska gå till. Vi har alltid spelat att jag måste ha all skrot som behövs och beskriva vad jag gör till min SL för ett godkännande innan jag kan slå för mecka/uppfinna/hemmabygge. Det närmsta jag kommer till en lösning är att ta krutet av en massa patroner och bygga ihop det på något sätt, men detta kommer vara inte super effektivt som ni kanske förstår då patroner är både pengar och ammunition (samt relativt sällsynta).

Har ni andra stött på samma problem? Hur har ni löst det i sådana fall? Hur vanligt är det med sprängladdningar/explosioner i era spelmöten?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Sprängladdning / Mecka

Mon 05 Jun 2017, 13:34

Numera så använder jag en skrotkortlek och i och med den så blir det lite skillnad, men innan det då fick skrotskallen använda dels det skrot de har hittat (från skrottabellen) men även det som man kanske skulle kunna hitta i den sektor han är i. Sedan så kan man ju inte vara überrealistisk här, då blir det inte mycket ihopknåpat. Om skrotskallen t.ex. befinner sig i ett välbevarat bostadsområde så kan man tänka sig att det finns rester utav husgeråd, konstiga vätskor och pulver. Ett perfekt ställe att bygga något mer komplicerat så som pistoler (utav en del husgeråd och rör som då borde finnas en den i hyfsat skick i en sådan sektor) men även bomber (utav de konstiga vätskor och pulvren som finns, kanske även en patron som då används som en enkel utlösare). I ett sönderfallet gammalt kontorslandskap så finns det nog inte mycket kvar att använda, kanske lite rör, plaststolar, eller nåt. Om skrotskallen missar så kan han inte bygga det han ville, åtminstone inte med det skrotet som han beskrev, man kan då anse att det inte fanns där. Pulvret var inte något man kunde bygga bomber av, typ.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Sprängladdning / Mecka

Wed 19 Jul 2017, 15:06

Som Fenhorn svarade: Skrotskallen får leta kemikalier! Eller tillverka svartkrut.. kan bli ett kul scenario där skrotskallen samlar urin från arkens invånare.. :)
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Sprängladdning / Mecka

Fri 21 Jul 2017, 23:41

Bara att spela igenom Genlab Alfa och starta ett samfund med älgar och kaniner!

Annars så går det ju alltid att förbättra med lite sprit à la molotov cocktail.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests