Ekorren
Posts: 32
Joined: Sat 21 Jun 2014, 15:42

Spelkortsmodul 2 - Artefaktkort

Tue 08 Nov 2016, 16:39

I Spelkortsmodul 2 finns det sju artefaktkort:

Armborst
Harpun
Kamoflageuniform
Kompass
Lyspistol
PSI-Blockerare
PSI-Förstärkare

Korten Armborst, Kamoflageuniform och Kompass finns redan med i Spelkortsmodul 1 / Startboxen.

Harpun och Lyspistol kommer från Zonkompendium 3: Det Döda Blå.

PSI-Blockerare och PSI-Förstärkare kommer från Zonkompendium 5: Hotell Imperator.

Men jag saknar kort för följande artefakter:

Från Zonkompendium 2: I Reptilfolkets Fotspår:
Dykutrustning

Från Zonkompendium 3: Det Döda Blå:
Vattenskoter
Båtmotor
Dykardräkt
Flytväst
Kastspö
Luftkompressor

Känns åtminstone som att några av dessa borde ha varit med i modulen istället för dubletterna av Armborst, Kamoflageuniform och Kompass.

---

Sedan kan det kanske diskuteras om någon av artefakterna Lyspistol (från Kampanjboken) och Signalpistol (från Det Döda Blå) ska tas bort, eller det ska vara varianter av liknande saker. Samma sak med Dykutrustning (från I Reptilfolkets Folspår) och Dykardräkt (från Det Döda Blå).
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4153
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Spelkortsmodul 2 - Artefaktkort

Wed 09 Nov 2016, 12:31

Hej!

Skälet till att Armborst, Kamoflageuniform och Kompass finns med i Spelkortsmodul 2 är att dessa inte fanns i första utgåvan av Mutant: År Noll (boxen från 2014). Vi ville helt enkelt att personer med denna box skulle kunna få en komplett uppsättning kort genom att köpa Spelkortsmodul 2.

Dessa kort blir förstås överflödiga för er som har startboxen och/eller spelkortmodul 1, men det är bara tre kort vi pratar om, av cirka 100. :)

Att det sedan finns artefakter i zonkompendier som det inte finns kort för är en annan fråga. Eventuellt kan vi ta med dessa i kommande Spelkortsmodul 3. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Lokim
Posts: 13
Joined: Mon 29 Aug 2016, 18:03

Re: Spelkortsmodul 2 - Artefaktkort

Wed 28 Dec 2016, 20:34

Som ägare av första utgåvan så uppskattade jag detta "tilltag" eftersom jag fått komplett uppsättning. Tack och bock.
 
Nibbleberget
Posts: 62
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Spelkortsmodul 2 - Artefaktkort

Thu 16 Mar 2017, 00:26

Gruppen kan la aldrig ha för många armborst? :P
 
Nibbleberget
Posts: 62
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Spelkortsmodul 2 - Artefaktkort

Thu 16 Mar 2017, 00:26

Gruppen kan la aldrig ha för många armborst? :P
 
Byrax
Posts: 236
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42

Re: Spelkortsmodul 2 - Artefaktkort

Mon 09 Apr 2018, 16:36

Bra sammanställt! 

Så om man har de fyra boxarna (nya start, Genlab, Maskinarium och Elysium) så kan man köpa SKM 2 utan att man bara får dubbletter?

Ngt nytt om SKM3? Vore coolt att införa de nya korten när resp nytt zonkompendium används för att boosta respektive box metastory. Preppar kampanj...
GZIP: Off