User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4152
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

ERRATA - Mutant Startbox (2016)

Mon 19 Sep 2016, 16:26

Detta är den officiella erratan för Mutant: År Noll Startboxen från 2016. Här samlar vi ändringar, förtydliganden, justeringar av obalanser i reglerna och rättelser av rena fel.

OBS! Erratan för första utgåvan av Mutant År: Noll från 2014 (röda boxen) hittar ni här, erratan för andra utgåvan (Regelboken och Kampanjboken) finns här, och erratan för Mutant: Genlab Alfa finns här.

Detta inlägg är den officiella erratan. Skriv gärna in fel ni hittar i inlägg under, så lägger vi in dem löpande när vi har granskat dem.

Obs att det bara är spelpåverkande fel och obalanser som vi tar upp här, inte eventuella korrmissar. :)

Fyll på!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

LEDA VÄGEN

Denna färdighet ska baseras på KYL, inte SKP som det står på sidan 31 i Spelarboken.

HÖJA INITIATIV
Den tredje punkten under denna rubrik på sidan 36 i Spelarboken utgår. Man kan inte höja sitt initiativvärde genom att använda en manöver.

SPELMARKERNA
Fyra av spelarmarkerna i boxen har med feltryck (av de 108 som medföljer):
  • Två gröna marker (krubb) har dubbla siffror tryckta på ena sidan. Den spelmarker som har både 5 och 10 tryckt på ena sidan ska visa 10 (andra sidan är alltså korrekt).
  • Två röda marker (kulor) saknar siffra på ena sidan och har 5 på andra sidan. Dessa ska visa 5 (andra sidan är alltså korrekt).
Sannolikt finns dessa tryckfel på spelmarkerna i alla boxar. Dessa fel var inte med på våra tryckoriginal, utan har uppstått på tryckeriet.
Fria Ligan
 
Ekorren
Posts: 32
Joined: Sat 21 Jun 2014, 15:42

Re: ERRATA - Mutant Startbox (2016)

Tue 08 Nov 2016, 15:41

Här är lite errata som jag skrivit ner efter att ha hittat dem i olika trådar på forumet.

Sidan 31 i Spelarboken - Zonstrykarens Färdighet - Leda Väg (SKP). SKP ska ändras till KYL.

Sidan 36 i Spelarboken - Under "Höja Initiativ" - Den tredje punkten, att man kan öka sitt initiativ med en manöver, ska tas bort, då den regeln inte gäller.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4152
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: ERRATA - Mutant Startbox (2016)

Sat 12 Nov 2016, 13:15

Ekorren wrote:
Här är lite errata som jag skrivit ner efter att ha hittat dem i olika trådar på forumet.

Sidan 31 i Spelarboken - Zonstrykarens Färdighet - Leda Väg (SKP). SKP ska ändras till KYL.

Sidan 36 i Spelarboken - Under "Höja Initiativ" - Den tredje punkten, att man kan öka sitt initiativ med en manöver, ska tas bort, då den regeln inte gäller.

Tack! Nu inskrivet i erratan ovan.
Fria Ligan
 
Ekorren
Posts: 32
Joined: Sat 21 Jun 2014, 15:42

Re: ERRATA - Mutant Startbox (2016)

Sun 02 Jul 2017, 04:15

Jag tycker att erratatexten under SPELMARKERNA är lite svårtolkad. Föreslår följande ändring av de båda punkterna.

Två gröna spelmarker (krubb) har både 5 och 10 tryckt på ena sidan, medan andra sidan endast visar 10. Dessa spelmarker borde endast ha visat 10 på båda sidorna.

Två röda spelmarker (patroner) visar 5 på ena sidan men saknar siffra på andra sidan. Dessa spelmarker borde ha visat 5 på båda sidorna.
GZIP: Off