Tarostar
Topic Author
Posts: 36
Joined: Wed 22 Jul 2015, 09:42

God pen for tegning på Mutant kartene

Sat 16 Jul 2016, 13:42

Jeg har kjøpt en ekstra kopi av Mutant kartet slik at spillerne kan skrive og tegne direkte på kartet.

Kan noen anbefalle en pen som fungerer godt på kartene?
 
Oddball_E8
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: God pen for tegning på Mutant kartene

Mon 18 Jul 2016, 00:28

Menar du den faktiska kartan man får i startboxen?

I så fall vet jag inte vad som skulle fungera. Den är tryckt på glansigt papper.

Själv har jag skrivit ut den som finns på "ladda ner" sidan och låtit spelarna kladda på den hur dom vill med bläckpenna.

Ska skriva ut den i A3 format snart.
 
Ötzi
Posts: 26
Joined: Sun 14 Sep 2014, 10:32

Re: God pen for tegning på Mutant kartene

Mon 18 Jul 2016, 10:23

Det låter som du är på jakt efter pumpmarkers med akrylfärg. Posca och Molotow är två märken jag har bra erfarenhet av. De finns i flera olika tjocklekar och färger täcker bra och biter på det mesta. Det brukar också gå att hitta billigare varianter i välsorterade bokhandlar. De finns dessutom i en massa olika färger, så du kan lätt hitta en som syns bra på kartan. Tänk på att prova pennorna på ett annat underlag innan du går på kartan. det är lätt att få för mycket färg innan d lärt känna pennan.
Ingen röta utan artefakter.
 
Tarostar
Topic Author
Posts: 36
Joined: Wed 22 Jul 2015, 09:42

Re: God pen for tegning på Mutant kartene

Thu 04 Aug 2016, 20:23

Takk Ötzi! Jeg noterer "pumpmarkers med akrylfärg (Posca och Molotow)".

Jeg har nå testet 2 forskjellige penner.

1) Edding 2000 C permanent marker ("water resistant on virtually all materials"), 1.5 - 3mm.
- Ja! Fungerer bra og tørker raskt. Litt tykk, men hvis man skriver forsiktig er det ikke vanskelig å skrive eller tegne tynne streker.
- Slumpkjøp i matbutikk og kostet nesten ingenting.

2) Winsor & Newton Promarker (black) med en tykk og en tynn ende.
- Nei! Sprer seg utover når den treffer kartmaterialet. Det er antagelig mulig å skrive forsiktig for å unngå dette, men vanskelig å skrive/tegne pent tror jeg.
- Bestilt på nett i bokbutikk fordi den fikk bra omtale og var nokså billig.

Merk at jeg har bare gjort en liten test så langt, kommer tilbake når jeg har flere erfaringer.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests