Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Efter Exodus

Tue 24 Jan 2017, 09:24

Ett Mutant: Stjärnklart vore coolt. Dvs Lars Wilderängs bokserie skulle låna sig fint till Partisanupplägget. 

EDIT och Wilderängs Gotlandsböcker skulle passa för "Stormakt Röd"-scenariot i modern tappning, med Slitegrad som cool äventyrsplats.

PS Skulle gilla en ren zombieapo med M0-reglerna också, just sayin'.
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Efter Exodus

Tue 31 Jan 2017, 17:06

Postapokalyps i rymden kan vara lite ballt och ett avbrott mot zonkrälandet. Tänker mig rostiga dysfunktionella "Arker" i rymden. Absolut inte StarTrek eller dyl. Kanske lite mer som THE 100, utan teen drama. Smutsigt, trångt, trasigt, ont om resurser, lidande, strålning och populations problem.

Har även höga förväntningar på Grå Döden! Hoppas på en kampanj i lite mer oldschool stil. Där det nya samfundet med alla fyra klasserna möter en ny (gammal) fiende. Helst med lite klurerier och mysterier, så spelarna får sätta ihop ledtrådar för att klura ut vad som händer.
Älskade Nekropolis och Bris Brygga när det bekom sig. Hoppas man kan behålla lite av den känslan till det "Nya" Grå Döden.
 
User avatar
LXEagle
Posts: 69
Joined: Thu 04 Apr 2013, 21:40

Re: Efter Exodus

Fri 03 Feb 2017, 13:33

Om man ska göra "Mutant Rymd", så hoppas jag att den också är väldigt post-apokalyptisk. Övergivna baser i solsystemet? Alien invasion är ju ett beprövat koncept för undergång och kan kombineras med någon form av partisanrörelse. The 100, är en grym serie ju.

Annars hade jag helst sett någon form av "karavan" på vägen mellan zonerna, Mad Max-Combat Cars? :)
Det är å andra sidan kanske material för en kampanj/sektor.
Eller Plants vs Zombies? Lil är ju ett kärt gammalt monster.
Ångpunk? Diesel-piloter?

Hursomhelst hoppas jag att det bara fortsätter och fortsätter...
 
User avatar
Peter
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Efter Exodus

Thu 09 Feb 2017, 13:22

Ad Astra :)

"Tiden gick och år förflöto i den kalla hårda rymden.
Livet blev allt mera tidlöst för de flesta där de sutto
spanande i vida fönster, väntande att någon stjärna
skulle växa från de andra, närma sig och komma nära."
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
daflum
Topic Author
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Efter Exodus

Wed 25 Oct 2017, 17:20

Så nu när väl Exodus är ute, hur ser planen ut? Zonkompendium 7 här i slutet på året antar jag men vad händer efter det? Kommer det bli så att först släpper ni Exodus på engelska för att sedan kunna samköra en kickstarter med antingen Ad Astra eller Grå Döden? Noterat att samkörning blivit populärt det senaste ;) 
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Efter Exodus

Thu 26 Oct 2017, 18:34

Planen är fortfarande lite rörlig men ja, det kan bli som du föreslår. :)

Det finns dock en rätt kul joker i denna lek också, eller vänta förresten, tre stycken. :) Mer info kommer!
Fria Ligan
 
daflum
Topic Author
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Efter Exodus

Fri 27 Oct 2017, 12:28

Väldigt diffust svar där ja ;) när kommer infon, en vecka, en månad, ett halvår? 
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Efter Exodus

Tue 31 Oct 2017, 21:30

Den som väntar på något gott :) Anyway, som säkert varit tydligt så är jag själv väldigt pepp på Ad Astra förr eller senare (ska inte tolkas som nån av de jokrar T nämner). 
Fria Ligan
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Efter Exodus

Thu 23 Nov 2017, 17:53

Spännande!
Vart jäkligt nyfiken på "Jokrarna"
Give US moooore info please!!
 
Henrox
Posts: 12
Joined: Wed 13 Jul 2016, 16:07

Re: Efter Exodus

Wed 06 Dec 2017, 21:14

Nu börjar det närma sig jul, tänk om man kunde förbeställa Zonkompendium 7 så det kom på posten med alla julkorten. ;) Sicken julklapp!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests