daflum
Topic Author
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Efter Exodus

Fri 27 May 2016, 09:33

Jag undrar lite hur planerna ser ut efter Exodus och vad som kommer utgivas efter detta. Som jag förstår det blir det sen Ad Astra samt Grå döden men efter det? Är Grå Döden btw den kampanjmodul som det hintas om i slutet av andra genlab alfa-boken(minispoiler) där det står att det kommer komma en modul där alla klasserna typ kommer möta en gemensam fiende och behöva typ enas mot den?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Efter Exodus

Fri 27 May 2016, 10:03

Det finns stora planer efter Exodus, Ad Astra och Grå döden, men vi ber att få återkomma om detta. :)

Ja - Grå döden är modulen som det hintas om i Genlab Alfa. Grå döden kommer att knyta ihop trådar från Exodus (och tidigare expansioner) och även ha band till de framtida produkter som vi ännu inte är redo att prata högt om... :)
Fria Ligan
 
daflum
Topic Author
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Efter Exodus

Fri 27 May 2016, 10:50

Tack för svar, är lite nyfiken på vad för storslaget det kan komma efter dessa fetare moduler ;) Hur kommer det se ut med de mindre som zonkompendium. Kommer komma en här i samband med maskinarium som jag fattar det och sen kanske 1/2 beroende på hur väl kickstartern till Exodus går? Kommer de fortsätta produceras efter det eller kommer ni anse att zonen redan är sprängfylld som det är då? :P
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Efter Exodus

Fri 27 May 2016, 10:57

Zonkompendium 6: Det eviga kriget kommer i höst, och det blir säkert ett zonkompendium eller två efter Exodus också. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Buio
Posts: 51
Joined: Mon 16 May 2016, 21:25

Re: Efter Exodus

Sat 28 May 2016, 11:33

Finns det lite mer info om dessa framtida planer och moduler? Jag googlade lite så om jag förstår det är det så här.

Exodus - Expansion som ger en möjlighet att spela icke muterad människa (IMM). Antar att det blir som Genlab Alfa och Maskinarium med en egen prequel-kampanj och specifika sysslor, talanger och speciella förmågor.

Ad Astra - Mutant År Noll i rymden, kollade inte så mycket på detta eftersom jag initialt inte har så mycket intresse av det.

Den Grå Döden - En större kampanjbok som är en remake på äventyren Nekropolis och Bris Brygga till original-Mutant.
 
Oddball_E8
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Efter Exodus

Sat 28 May 2016, 11:40

Finns det lite mer info om dessa framtida planer och moduler? Jag googlade lite så om jag förstår det är det så här.

Exodus - Expansion som ger en möjlighet att spela icke muterad människa (IMM). Antar att det blir som Genlab Alfa och Maskinarium med en egen prequel-kampanj och specifika sysslor, talanger och speciella förmågor.

Ad Astra - Mutant År Noll i rymden, kollade inte så mycket på detta eftersom jag initialt inte har så mycket intresse av det.

Den Grå Döden - En större kampanjbok som är en remake på äventyren Nekropolis och Bris Brygga till original-Mutant.
Som jag förstått det så är Ad Astra inte "mutant i rymden" så att säga.
Åtminstone inte så som "mutant rymd" var.
Ad Astra är mer en fortsättning på [SPOILER] och utforskar hur en enklav i rymden skulle te sig. Men eftersom i stort sett alla enklaver är på bristningsgränsen så tvivlar jag på att det blir någon sorts Star Trek liknande upplevelse, utan snarare en klaustrofobisk post-apokalyptisk dungeon-crawl i rymden.
Fast det är bara min uppfattning :)

Jag gillar konceptet.
Och jag tvivlar på att något av sluten för Ad Astra expansionen innebär att man stannar i rymden. Den möjligheten är nog uttömd på grund av bristande resurser efter år av isolering.

EDIT: Sorry, vet inte hur man kan spoilerskydda på forumet.

EDIT 2: Och grå döden är nog snarare en homage till de gamla äventyren, inte en remake. Kanske handlar det om hur den där vinterzonen från tysklandshållet dyker upp?
Eller Ulvrikets uppvaknande, eller snarare intåg, i fd. danmark och skåne?
 
daflum
Topic Author
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Efter Exodus

Mon 30 May 2016, 11:02

Snabb fråga med som jag tror jag vet svaret på men som jag inte vet om det bekräftas. Kommer alla expansioner vara förenliga med varandra? undrar detta särskilt för Ad astra men även Exodus i och med att jag läste i den tråden att tanken där är en lösare kampanjstruktur som i år noll?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Efter Exodus

Mon 30 May 2016, 16:13

Snabb fråga med som jag tror jag vet svaret på men som jag inte vet om det bekräftas. Kommer alla expansioner vara förenliga med varandra? undrar detta särskilt för Ad astra men även Exodus i och med att jag läste i den tråden att tanken där är en lösare kampanjstruktur som i år noll?
Alla expansioner kommer att vara kompatibla, i betydelsen att de kan knytas ihop med År Noll på samma sätt som Genlab och Maskinarium. Ad Astra blir sannolikt lite mer sin egen grej i spel, medan Exodus kommer att knytas ihop med Zonen på ett tydligare sätt.
Fria Ligan
 
Mikethebike
Posts: 63
Joined: Thu 01 May 2014, 17:51

Re: Efter Exodus

Thu 20 Oct 2016, 10:51

När/om MÅ0-världen får besök från yttre rymden, kan vi då vänta oss ett Mutant: Partisan tro? 
=)
 
Mikethebike
Posts: 63
Joined: Thu 01 May 2014, 17:51

Re: Efter Exodus

Tue 24 Jan 2017, 04:52

Ingen respons?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests