Insåg just det själv, hjälp. Får nog ge den gamle större cred än vad jag gjort hittills.<> det sig ändå om en vuxen person(den gamle) som i stora drag tagit hand om 200-300 barn, säger sig själv att det inte kommer gå så fantastiskt framåt, them tonårsuppror liksom <>
Har själv tänkt att göra något liknande. Min backstory skulle vara att mutanter (och djur, robotar, icke-muterade, vad som finns tillgängligt) har tvingats fly från deras förra stad (p.g.a någonting) och att de hittar en ny stad där de kan bygga nytt. Eftersom de kanske kan ha haft med sig grejer och även kunskap från deras tidigare liv så tänkte jag köra X antal fiktiva spelmöten. Spelarna slår inte färdighetsslag för dessa pre-game spelmöten utan sätter helt enkelt ut AP där de tycker. I denna kampanj kan både mutanter och djurmunter starta i olika åldrar. Har inte funderat ut hur många AP än, men kanske 10 "spelmöten" AP (10*RP rent tekniskt).<> Jag har funderat på att tillåta en avancerad Ark, t ex om jag kastar ut delar av metaplotten. En Ark som existerat i generationer borde t ex ha utvecklat fler särdrag. Spelarna får då ett antal fria arbetspoäng att distribuera på projekt från start i den mån den ökade utvecklingsnivån tillåter, saker deras föregångare har fixat. Hur många arbetspoäng skulle vara rimligt att ge olika sorters Arker av olika ålder?
Det är vad jag själv har funderat på.Arken har ju ett antal grundutvecklingspoäng att distribuera. Men annars så antas den vara en ny skapelse där era rotlösa unga vuxna till mutanter precis börjat bli medvetna om allt ni inte har.
Jag har funderat på att tillåta en avancerad Ark, t ex om jag kastar ut delar av metaplotten. En Ark som existerat i generationer borde t ex ha utvecklat fler särdrag. Spelarna får då ett antal fria arbetspoäng att distribuera på projekt från start i den mån den ökade utvecklingsnivån tillåter, saker deras föregångare har fixat. Hur många arbetspoäng skulle vara rimligt att ge olika sorters Arker av olika ålder?