Dokujaka
Topic Author
Posts: 29
Joined: Fri 27 Nov 2015, 10:26

"Skadekort"

Fri 27 Nov 2015, 12:03

Hej alla! Har suttit på detta ett tag nu men inte kunnat dela med mig för jag hade glömt mitt användarnamn till forumet. Men nu när Coriolis-betan nalkas var det bara att bita i det sura äpplet och skapa nytt mail och forumkonto.
Så jag tänkte att när jag då ändå har ett konto kan jag passa på att dela med mig av skadekorten jag knåpade ihop med lite digitalt klippande och klistrande.

Du behöver följande:
  • Magic the Gathering-sleeves. Alltså plastfickor för Magic-kort.
  • Skrivare
  • Sax.
  • Whiteboard-pennor.
Gör så här:
  • Gå till den här länken - Skadekort i PDF format.
  • Skriv ut!
  • Väl utskrivna är det bara att klippa ut dem. De bör ha ungefär samma mått som ett Magic the Gathering-kort.
  • Stoppa korten i plastfickorna.
Med whiteboardpenna kan man nu lätt fylla i skada tagen, röta man fått i sig samt antalet mutationspoäng man har till godo. Med tummen kan man lätt stryka bort whiteboard-markeringar från plastfickan och skonar därmed sitt rollformulär från att suddas i bitar.
Har noterat att om man låter whiteboard-merkeringar sitta kvar över längre perioder på plastfickorna så torkar de in. God praxis är därför att föra över infon till sitt riktiga formulär mellan sessionerna och sudda ut allt på kortet. Annars funkar det att gnugga bort markeringarna med lite blött papper.
 
User avatar
SirBulle
Posts: 117
Joined: Tue 25 Feb 2014, 19:10

Re: "Skadekort"

Fri 27 Nov 2015, 12:45

Om du laminerar korten bör du nog få en bättre yta att skriva på än sleeves.
En lite "hårdare" yta.
Warmahorde figurspel kör på just detta.
Men det är nog bra att inte låta det sitta mellan passen ändå.
 
Dokujaka
Topic Author
Posts: 29
Joined: Fri 27 Nov 2015, 10:26

Re: "Skadekort"

Fri 27 Nov 2015, 15:26

Jovars, laminering funkar ju det med. Hade själv bara tillgång sleeves så därför blev det så.
Warmahorde figurspel kör på just detta.
Det är faktiskt warmahorde jag snodde hela konceptet från!
 
User avatar
SirBulle
Posts: 117
Joined: Tue 25 Feb 2014, 19:10

Re: "Skadekort"

Fri 27 Nov 2015, 15:49

Great minds think alike?

Nej men riktigt bra koncept annars!
Vi alla känner väl igen problemet med att man har suddat med dåligt suddgummi så många gånger så det knappt finns något papper kvar att fortsätta fylla i på.
 
simon
Posts: 58
Joined: Sat 07 Jun 2014, 17:18

Re: "Skadekort"

Fri 27 Nov 2015, 18:44

Coolt! När jag drar igång mutant-kampanjandet igen ska jag provköra detta. Jag skrev ut vår zonkarta och laminerade. På lamineringen skrev spelarna senare ut saker på varje zonsektor som beskrivningar eller ritade något. Var jävligt coolt. Vi använde oss av permanent markers, var bara att sudda hårt så for det bort om man gjorde några misstag.
 
User avatar
henlit
Posts: 5
Joined: Wed 30 Aug 2017, 09:16
Location: Göteborg

Re: "Skadekort"

Wed 30 Aug 2017, 13:25

Verkar som länken till PDF:en är bruten.  :(

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests