• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
 
User avatar
Peter
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Wed 10 Feb 2016, 21:09

Om jag får komma med en tydlig önskan vore det att Exodus kunde få ett friare kampanjupplägg än Genlabb Alfa och Maskinarium - efter två ganska rälsade kampanjer känns det nu ganska moget att komma tillbaka till Mutant Är Nolls friare upplägg.
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Wed 10 Feb 2016, 22:38

That's the plan! :)
Fria Ligan
 
User avatar
Peter
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Wed 10 Feb 2016, 23:16

That's the plan! :)
Gött!
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Fri 04 Mar 2016, 20:16

Vad är planen. Blir det kickstarter av Exodus till sommaren och färdig produkt till Gotecon 2017? Du vet nu är man bortskämd med er höga utgivningstakt. :D
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Sat 05 Mar 2016, 17:15

Vad är planen. Blir det kickstarter av Exodus till sommaren och färdig produkt till Gotecon 2017? Du vet nu är man bortskämd med er höga utgivningstakt. :D
Exodus till Gothcon 2017 är definitivt planen! Dock dröjer nog kickstartern till höstkanten, precis som för Maskinarium...
Fria Ligan
 
User avatar
Blatifagus
Posts: 172
Joined: Thu 17 Dec 2015, 12:43
Location: Marjura

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Mon 07 Mar 2016, 16:43

Dock dröjer nog kickstartern till höstkanten, precis som för Maskinarium...
Gaaaahh!! Jag som är otålig att få slänga mina pengar på er!
Image
 
Simpa
Posts: 53
Joined: Mon 22 Dec 2014, 10:23

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Wed 23 Mar 2016, 10:53

Skulle också uppskatta ett friare upplägg så det är ju grymt!

Jag hoppas också att det innebär att man får skapa sin egen Enklav, då det öppnar upp för att köra en från det som sedan skulle kunna bli Ulvriket (kul om man kört en grym UA Ulvriketkampanj t.ex...) eller en enklav i rymden som någon föreslog tidigare i tråden, hur coolt vore inte det!? Eller bara en enklav som ligger rimligt nära den zon man spelar i. Vi har spelat i "Malmö/KBH" och det känns redan lite krystat att det dykt upp rätt mycket djur från paradisdalen där... (jag vet att "paradisdalen" såklart kan ligga närmre i denna världen, men det är inte helt lätt att svälja med fjällhotellet och ett gäng gamla UA-spelare)

I övrigt så tycker jag att människornas stora fördel utöver high-tech (som såklart kommer att "ta slut" så de får börja tillverka egna skjutjärn istället...) borde vara kunskap. Hur det ska in i spelet vet jag inte men det hade varit skoj att få till. Kanske det artar sig i form av att de är kan vara väldigt bra på att dominera Mutanter som förstått vilka de är (det gamla folket)? Kan någon typ av dominera-"vi är människor och vet bäst"-bonus i vissa lägen få Mutanterna att vika sig och lätt bli människornas undersåtar? Grymma förhandlare när de väl skapat sig en position i zonen?

Någonstans såg jag idén om att enklaverna skulle vara riktigt skruvade ställen - med viss inspiration från paranoia - det hade jag gillat. Att enklavens galenskap ibland kan vara ett lika stort (eller större) hot mot rollpersonerna än ytvärdens fasor.

Har ända sedan År 0 kom ut varit mest taggad på Exodus, så jag väntar med stor spänning och höga förhoppningar på denna modulen!
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Wed 23 Mar 2016, 11:25

Hej och välkommen till forumet!

Tack för tankar och förslag om Exodus - vi är också grymt taggade för den boxen. :)
Fria Ligan
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Wed 20 Apr 2016, 16:25

Apropå möjligheten att spela ombord på en sönderfallande rymdstation och svårigheter att därifrån utforska zonen. Kanske finns en sådan här manick både ombord och dold ngnstans i en zonbas:

http://www.piruett.se/tag/ad-astra/
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Wed 20 Apr 2016, 22:56

Konceptet Ad Astra finns i våra tankar men det är inte ännu på ett tag iaf. Exodus blir nästa stora och den sista origin-story i Mutant.
Fria Ligan
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests