Att diskutera en miljö eller en setting är inte att avslöja filmens handling, tycker jag då inte.Kanske vore på plats med en liten SPOILERVARNING!Autobahn i all ära, men varje ort har ju en väg så det är lätt att bygga vidare på sin zon eller en väg ut bort från sin zon till nästa.
Jag tänker mig mer ett utbränt område i en radie omkring zonen där inget särskilt växer (eftersom den inte är manipulerad) utom möjligen de muterade parasiter som orsakar psykiska sjukdomar och lyten...herregud dom kör ju som galningar!
Jag gillade också att det fanns en baby-town, en bullet-town, en gasoline-town och en nåt annat i filmen. Man fick intrycket av att dom bedrev lite handel med sina konvojer. Vilket skulle passa en brädspelsform. Detta kan ju iofs missförstås som civilisation. Men psykfallen håller isåfall lag och ordning tillbaka.
Det är svårt att se hur man kan gå "offroad" utan någon slags slättmark. Är man begränsad till bara en väg med skog eller ruiner omkring så tror jag det är för lätt att blockera den vägen och då får man inte någon biljakt.Frågan är ju vad i Mad Max som funkar bäst i Mutant. Bilarna och vägarna är det viktiga i mina ögon, inte så mycket den väldigt specifikt australiskt röda öknen. Sen är ju Mutant ganska nordiskt eller möjligen generiskt i settingen. Ett vägkrigarsupplement tycker jag kan vara ganska Mad Max-inspirerat, men det är inte Mad Max.
Definitivt - det är inte australisk öken i sig jag är ute efter utan öppna, tomma vidder man kan bränna igenom utan större tanke - utmaningen är inte att överleva nästa zonsektor utan att hinna från A till B innan etanol och kulor tar slut - och därför är "bränd jord" bättre än arker och zoner som standardmiljö.Frågan är ju vad i Mad Max som funkar bäst i Mutant. Bilarna och vägarna är det viktiga i mina ögon, inte så mycket den väldigt specifikt australiskt röda öknen. Sen är ju Mutant ganska nordiskt eller möjligen generiskt i settingen. Ett vägkrigarsupplement tycker jag kan vara ganska Mad Max-inspirerat, men det är inte Mad Max.
Spontant tycker jag att det ser helt rätt ut, även om jag möjligen hade lagt till bränsletank där man på nåt vis kan se hur bensinen sinar. Man vill ju lätt ha ett fordonsformulär med snygga rutor. I ett vägkrigarsupplement tycker jag också att det ska finnas färdiga grund-stats för ett antal olika fordonstyper. Gärna även annat än bilar, typ långtradare, truckar, tåg, tunnelbana, motorcyklar etc. Helst förstås också skitsnygga illustrationer. Känslan när jag gick hem från nya Mad Max-rullen var att det sedan 80-talet funnits alldeles för få långtradare med släp i Mutant.Hur tycker ni att detta låter?
Definitivt - det är inte australisk öken i sig jag är ute efter utan öppna, tomma vidder man kan bränna igenom utan större tanke - utmaningen är inte att överleva nästa zonsektor utan att hinna från A till B innan etanol och kulor tar slut - och därför är "bränd jord" bättre än arker och zoner som standardmiljö.Frågan är ju vad i Mad Max som funkar bäst i Mutant. Bilarna och vägarna är det viktiga i mina ögon, inte så mycket den väldigt specifikt australiskt röda öknen. Sen är ju Mutant ganska nordiskt eller möjligen generiskt i settingen. Ett vägkrigarsupplement tycker jag kan vara ganska Mad Max-inspirerat, men det är inte Mad Max.
Ett proto-Frihetens Slätter funkar ju också - fast fränast vore en närmast namnlös ödeland. Autobahn som bokstavligen enda indikationen på att det kanske är Tyskland...