Moderator: Brior

 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Farsegels plundergods? Svärdets Sång till Svavelvinter.

Thu 29 Nov 2018, 12:08

Svärdets Sång-kampanjerna , dvs Korpens Klagan mm - iom att det är Erik Granström som skrivit: finns det ngt ’Svavelvinteraktigt’ att låna till Trakoriensettingen? Tänker på äventyrsplatser, kluriga fällor, listiga plotter, historier, minnesvärda karaktärer, vedervärdiga mattraditioner, ja ni fattar.

Orkar inte dra igång ngt nytt system/setting men vill inte missa Granströmska godbitar!
 
User avatar
Gaddeborg
Posts: 256
Joined: Tue 18 Feb 2014, 17:40

Re: Farsegels plundergods? Svärdets Sång till Svavelvinter.

Thu 29 Nov 2018, 21:13

Det finns inte så mycket av det du beskriver, men ändå väldigt mycket bra Granströmskt. Känslan är nog att det är mer märkliga kulturer och välbyggda SLP:er. Jag tycker du bör köpa den och kolla själv, jag tror att mycket skulle gå att porta över. Speciellt till kontinenten söder om Trakorien, typ staden O och så. 
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Farsegels plundergods? Svärdets Sång till Svavelvinter.

Sun 30 Dec 2018, 14:26

Någon som hunnit testa SS-reglerna i Svavelvintersettingen?
 
User avatar
Klas
Posts: 322
Joined: Sun 04 Nov 2012, 19:17

Re: Farsegels plundergods? Svärdets Sång till Svavelvinter.

Mon 31 Dec 2018, 00:49

Nope, men mina spelare föredrar SS-reglerna över det vi kör med i Svavelvinter, vilket iofs inte är reglerna från spelet Svavelvinter.
 
WanaxOdysseus
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Farsegels plundergods? Svärdets Sång till Svavelvinter.

Fri 01 Mar 2019, 16:36

SS kan väl vara ett mycket bra alternativ för den som köra Konfluxsviten i mer klassisk DoD stil, med alver och dvärgar och orcher etc. Fast det kanske behövs mer magi-skolor för det, t.ex. elementarism och lite sånt som nu saknas.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests