Moderator: Brior

 
WanaxOdysseus
Topic Author
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Hjälp mig hitta på fler orakel siare och spågubb/mmor....

Sun 16 Jul 2017, 18:19

Det står ju som bekant i O4Ö och Svavelvinter att Shagul skickar Rabdorana för att lönnmörda dem så att de inte kan berätta om den kommande konfluxen. Men vi får aldrig veta vilka dessa är. Så jag tänkte skapa dem, för att ge lite mer fluff så att säga. Eftersom allt är symmetri i världen tänkte jag mig 12 kända/okända sådana, jämnt utspridda på öarna.

Några exempel:
* En akademiker i Tricilve som menar sig vara nära att räkna ut vad Chronolaben ska vara bra för.
* En skeck-schaman som pratar om Anxalis återkomst?

Etc. Min värld är en kombo av gamla och nya Svavelvinter, så där finns alver, dvärgar, orcher, halvlingar - och träskfolket har ersatt ankorna.

Tänkte skicka lite uppgifter om lämpliga figurer till min Shagulspelare snart, så det vore skoj med fler idéer...
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Hjälp mig hitta på fler orakel siare och spågubb/mmor....

Sun 16 Jul 2017, 20:42

Jag löste detta i skuggspelet genom att Shagulspelaren behövde vinna en komplott i samtliga sfärer med sina mördare och oroade mig mindre för vilka siare som fanns i respektive sfär. Först efteråt fick soelarna veta att en komplott utförts mot exempelvis Blå Barnet i Skuger. Därmed kunde inte Shagulspelaten heller veta vad som var viktigt och inte.

Med det sagt vill jag påmimma om astromatissan Sabarga vid akademien i Maravelda, se Trakorienmodulen. En annan astrolog omnämns i avsnittet om Fontra Cilor i det nya spelet. Jag beskev också ett orakel i Anxalis tjänst i Tigôldmodulen som kan laddas ned från detta sajt.
 
User avatar
Klas
Posts: 322
Joined: Sun 04 Nov 2012, 19:17

Re: Hjälp mig hitta på fler orakel siare och spågubb/mmor....

Wed 19 Jul 2017, 00:02

Arnon dan'Arantra beskrivs i Slaktare Små. Han har blivit en resurs för RPna efter att de lyckades rädda honom undan Shagul i Fontra Cilor.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests