Moderator: Brior

 
WanaxOdysseus
Topic Author
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Äventyr i Kark och Vumbra

Thu 18 May 2017, 16:41

...de fick sin första glimt...

Här kommer jag för övrigt att få ett kärt besvär -  Sambarsynd Coria har blivit eliminerad från skuggbrädet, så den animistiska inkvisitionen finns inte som skuggmakt just nu...
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Äventyr i Kark och Vumbra

Thu 18 May 2017, 17:29

Kul att du använde idén som jag föreslog. Spännande att följa vart detta tar vägen!
 
WanaxOdysseus
Topic Author
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Äventyr i Kark och Vumbra

Tue 06 Jun 2017, 15:48

Här är del två

Härnäst blir det dags att introducera adelsmannens hejdukar, dennes slott och ruinen efter Shaguliternas gamla högkvarter. Ett par överlevande shaguliter av inte väldigt hög rang ska också finnas kvar. Jag har inte bestämt mig än för om de känner till adelsmannen eller inte. Förmodligen inte.
 
WanaxOdysseus
Topic Author
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Äventyr i Kark och Vumbra

Tue 27 Jun 2017, 01:57

Så. på onsdag är det dags att spela vidare. Lite klurigare när en spelare ansluter via Skype, men det ska nog gå.

Jag har tänkt som följer. Ruinerna efter Shaguliternas f.d. högkvarter ligger nära adelsmannens borg. Det är ingen slump. De hade bäst  koll på den familjen, som lyckades komma undan galgen den gången därför att de (helt riktigt) inte var shaguliternas allierade, utan genast informerade kronan när det visade sig vad de ägnade sig åt. Adelsfamiljen fick shaguliternas marker i belöning, och man började frakta bort en massa sten från området för andra byggnationer tills de hemskheter som fanns kvar skrämde bort adelsfamiljen, eftersom de kände att det kostade för mycket att fixa eländet.

Genom att sätta upp en falsk ädling som länsherre fick man alltså lite hämnd för gammal ost.

Vad dock den falska adelsmannen inte vet är att några få överlevande shagulitlärjungar (jag tänkte karaktärerna från Döds Ände) kom undan sektens kollaps. De har gömt sig i det gamla högkvarteret eftersom de hoppas hitta skrifter och material som kan hjälpa dem återuppbygga sekten. De har hittills inte haft så stor tur. Dels finns fortfarande vissa monster kvar, dels måste de vara mycket tysta för att inte avslöja sig för vaksamma ögon (de har ingen aning om den falska adelsmannens relation till släkten), och nu råder dessutom upproret mot Trakorien så att det vimlar av rebeller och trakoriska soldater i området. Så de har inte kommit så långt.

Samtidigt vill både trinsmyriska adelsrebeller och trakoriska armén försäkra sig om den falske adelsmannens lojalitet. Jag har funderat på om båda sidor har representanter på plats för att visa denne att de menar allvar och kommer att vidta åtgärder om han visar tecken på att gå med andra sidan. 

Och de två RP, tillsammans med Perrima, kliver rakt in i denna soppa. 

Jag gillade förslaget om någon muterad vargman som huserar i området. Kanske några spöken?

Vad ska de kunna hitta om de gräver igenom stället? En av Shaguls gamla dagböcker, svårt möglig, men med en referens till Kraglnda? Något annat? Det borde ju vara några användbara pusselbitar!
 
WanaxOdysseus
Topic Author
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Äventyr i Kark och Vumbra

Fri 14 Jul 2017, 18:51

Här kommer sista delen i mini-äventyret.



Min Shagulspelare har flyttat från Palamux eftersom Edwyl Hussler-spelaren har blivit alldeles för mäktig för hans smak. så de kommer inte kunna hitta så mycket i Kraglinda. Nu kör vi några 2-3 skuggspelsrundor till innan O4Ö börjar!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests