User avatar
Epex
Topic Author
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Vrakdykning på gamla mutant forumet

Sun 17 Feb 2019, 02:19

Goder dag medborgare!
För några veckor sedan så gjorde jag en djupdykning in i gamla mutant forumet med hjälp av Wayback Machine och lyckades rädda några saker. Bli inte allt för uppspelta nu för majoriteten av alstren där är borta. En sak jag missade medans jag gjorde det var att notera namnen på människorna som skrivit grejerna vilket jag ångrar att jag inte gjorde men men det kanske kommer fram med tiden. Och så att ingen klagar jag har inte skrivit något av det här och om personen ger sig till känna så kommer jag naturligtvis skriva ned namnet på personen.
Att utföra en expedition
Folkmängden i Mutantvärldens metropoler och byar
Hultamarkens Motormarodörer (Av Thomas Johansson)
Livsmål
Språk (Den här filen är det ända som jag har lagt till lite saker på, hade ingen kopia som jag inte hade lagt till saker på så sorry)
Stridsteknik och taktik. En studie i strid
Urmelkotten

Det var allt jag hade. Om någon annan har räddat något skulle det vara roligt att få ta del av det. Vi kan göra den här tråden till lite av ett arkiv om några är på.
Last edited by Epex on Mon 18 Feb 2019, 19:03, edited 1 time in total.
 
User avatar
Thomas
Posts: 94
Joined: Mon 24 Sep 2012, 19:39

Re: Vrakdykning på gamla mutant forumet

Sun 17 Feb 2019, 02:46

Hultamarken skrev jag. Det var ett komplement till ett konventsäventyr jag och Ola J (aka Ubu på gamla forumet) skrev. Tror texten om Hultamarken också dök upp i Den Fjättrade Gåsen, men är inte säker. 
Insta @lofvingart | Writer Svavelvinter, Machinarium , Elysium etcetera
 
User avatar
Epex
Topic Author
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Vrakdykning på gamla mutant forumet

Sun 17 Feb 2019, 03:05

Hultamarken skrev jag. Det var ett komplement till ett konventsäventyr jag och Ola J (aka Ubu på gamla forumet) skrev. Tror texten om Hultamarken också dök upp i Den Fjättrade Gåsen, men är inte säker. 
Nice, tackar det ska läggas in! Vad vill du ha för alias?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Vrakdykning på gamla mutant forumet

Sun 17 Feb 2019, 06:12

Jag minns att jag gjorde copy-paste på VonVinkrlslips MUA-krönika, samt trådarna kring de officiella modulerna. Vet dock inte riktigt hur man ska göra något läsbart av dem. Har inte tid att städa i dem själv, men kan skicka över dem om någon är intresserad.

Det fanns förövrigt ingen chans att återuppliva något av gamla forumet nu när Järnringen och Ligan gör gemensam sak?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Epex
Topic Author
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Vrakdykning på gamla mutant forumet

Mon 18 Feb 2019, 19:01

Jag minns att jag gjorde copy-paste på VonVinkrlslips MUA-krönika, samt trådarna kring de officiella modulerna. Vet dock inte riktigt hur man ska göra något läsbart av dem. Har inte tid att städa i dem själv, men kan skicka över dem om någon är intresserad.

Det fanns förövrigt ingen chans att återuppliva något av gamla forumet nu när Järnringen och Ligan gör gemensam sak?
Jag kan ta en titt men jag lovar inget. Jag har tid men bristande energi pga sjukdom.
Jag är rädd för att det skeppet har seglat för länge sedan. Tror inte att någon sparade servarna men oss användare kanske sparade något. Vi kan hoppas iallafall.
 
Karrgoot
Posts: 19
Joined: Wed 03 Jan 2018, 18:39
Location: Sala
Contact:

Re: Vrakdykning på gamla mutant forumet

Fri 29 Mar 2019, 16:24

Jag minns att jag gjorde copy-paste på VonVinkrlslips MUA-krönika, samt trådarna kring de officiella modulerna. Vet dock inte riktigt hur man ska göra något läsbart av dem. Har inte tid att städa i dem själv, men kan skicka över dem om någon är intresserad.

Det fanns förövrigt ingen chans att återuppliva något av gamla forumet nu när Järnringen och Ligan gör gemensam sak?
Låter intressant, skulle vilja titta på det.
Min epost är salmiak_balken_666@hotmail.com
Jä äh odödig!
 
User avatar
Epex
Topic Author
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Vrakdykning på gamla mutant forumet

Sun 31 Mar 2019, 15:48

Jag minns att jag gjorde copy-paste på VonVinkrlslips MUA-krönika, samt trådarna kring de officiella modulerna. Vet dock inte riktigt hur man ska göra något läsbart av dem. Har inte tid att städa i dem själv, men kan skicka över dem om någon är intresserad.

Det fanns förövrigt ingen chans att återuppliva något av gamla forumet nu när Järnringen och Ligan gör gemensam sak?
Låter intressant, skulle vilja titta på det.
Min epost är salmiak_balken_666@hotmail.com
Skickat :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests