User avatar
deusexmatteo
Topic Author
Posts: 70
Joined: Tue 17 Jul 2012, 19:47

Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Sun 01 Apr 2018, 22:11

Hej alla och glad påsk!

För ett par år sedan arbetade jag som frilansande conceptartist på ett spelprojekt som tyvärr aldrig blev av. Den senaste tidens nyheter om ett Mutant År Noll PC spel (se trailern här!) fick mig att leta igenom min Google drive och hittade bilderna som jag gjorde till spelet, kollade med min AD och hon sa att det var lugnt att dela dem :)

Spelet vars projektnamn var "Räkfeber" utspelade sig i Göborg och var löst baserat på romanen Blodsmak av Henrik Örnebring. Spelmekanistiskt var det en blandning mellan Fallout (mest då 3:an, 4:an och New Vegas) och Broken Sword spelen. Synd att det inte blev något men roligt med Mutant År Noll spelet!

Mvh / Matteo Nobis Sandén aka deusexmatteo 

Image

Image

Image

Image

Image
 
Byrax
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Mon 02 Apr 2018, 21:29

Snyggt! Gillade boken. Mera!
 
dafgaard
Posts: 35
Joined: Sun 23 Apr 2017, 23:12

Re: Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Fri 20 Apr 2018, 13:02

Oj, detta hade jag ingen aning om, vad häftigt! Riktigt snygga bilder, gillar särskilt Tunnelboulevardvyn. Håller på att läsa den boken nu faktiskt (hittade den på Myrorna för en tia!) och har gått i tankarna att konvertera det till ett äventyr men ett PC-spel hade minsann varit ännu ballare.
 
Byrax
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Mon 23 Apr 2018, 14:50

 Matteo Nobis Sandén aka deusexmatteo,

Har du gjort ngt eget till M0? Alltså inte work-for-hire, utan om du skapat ngt nytt för skojs skull till världen?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Mon 23 Apr 2018, 19:51

Alltså det här aprilskämtet är så jäkla elakt :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
dafgaard
Posts: 35
Joined: Sun 23 Apr 2017, 23:12

Re: Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Tue 24 Apr 2018, 14:32

Äsch, såg ju inte datumet det var postat. Fräckt! Nåväl, fina bilder hur som helst :D.
 
Byrax
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Tue 24 Apr 2018, 15:03

Dito...
 
User avatar
deusexmatteo
Topic Author
Posts: 70
Joined: Tue 17 Jul 2012, 19:47

Re: Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Tue 08 May 2018, 22:32

@byrax @dafgaard (osäker på om det funkar att tagga er på det här sättet - men värt ett försök!)

Ja, det var ett lur - men jag ville göra bilderna så det var en ursäkt och en deadline att göra dem till:) Jag har gjort en till för länge sen till År 0 och en massa grejer till ett fanzine som bara kom ut med ett nummer till 1984 versionen av Mutant. Klicka på omslaget för att läsa PDF versionen.
Image

Till År noll har jag bara gjort Eleganten ifrån Vidderna - min hyllning till Eddie Meduza och en idé till en prestigeklass! Förmågor som "En jävla högerkrok", "Om en byråkrat har bestämt en sak" eller "Jakten går i 180 minst, genom åker skog och jord" eller annat guld från texten skulle kunna göra det till en faktiskt spelbar grej.

Roligt att du läser boken. Gillar den skarpt - speciellt världsbeskrivningarna! 
 
dafgaard
Posts: 35
Joined: Sun 23 Apr 2017, 23:12

Re: Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Fri 11 May 2018, 14:54

Tycker det var ett bra och roligt lur. Ska titta på materialet du skapat när jag har tid, kul!
 
Patrik
Posts: 169
Joined: Sun 15 May 2011, 14:50

Re: Art dump från nedlagda Mutant UA PC spelet

Mon 14 May 2018, 22:52

Grymt kul med en kampanj på Frihetens slätter och i Möken. Blev det nåt mer med den? Hade varit roligt att läsa fortsättningen. 

Vänligen,

Patrik

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest