Patrik

Re: Skrot, svett och tårar - Del II, Färden norrut (Spoilers!)

Sat 09 Feb 2019, 22:22

Thomas i spelgruppen, Zepps husse, är med och skriver Mutant - Hindenburg. Spelet, men inte kampanjen om jag förstått det rätt. Så ska det spelas Hindenburg så lämnar jag över det till honom. 

Så kanske jag äntligen får spela igen! Det hade varit bra gött det. :)

/P

Henke

Re: Skrot, svett och tårar - Del II, Färden norrut (Spoilers!)

Sun 10 Feb 2019, 00:34

Patrik wrote:
Thomas i spelgruppen, Zepps husse, är med och skriver Mutant - Hindenburg. Spelet, men inte kampanjen om jag förstått det rätt. Så ska det spelas Hindenburg så lämnar jag över det till honom. 

Så kanske jag äntligen får spela igen! Det hade varit bra gött det. :)

/P

Hehe vem vet det kanske kommer lite lagom till er final?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Patrik

Under Thorulfshov

Mon 11 Feb 2019, 14:49

Under Thorulfshov

Instruktionerna från Texaco är tydliga, ta er in på Thorulfshov på natten, ställ er mitt på planen. Jag möter er där. Det låter som en fälla, det luktar som en fälla. ”Äh, Texaco år pålitlig” säger Viktor förtröstansfullt. De övriga är mer tveksamma, men vad har man för val?

Man smyger fram genom Hindenburg, utegångsförbudet gäller fortfarande och patrullerna är fler, det är uppenbart. Men med välkamouflerade spanare, nästan osynliga, både framför och bakom huvudstyrkan så undviker man upptäckt där man smyger fram genom gränderna.

Thorulfshov är ödsligt och tyst. Demiens är övertygad om att de är iakttagna. Efter en liten stund släntrar Herr Texaco fram från spelaringången. Det blir ett hjärtligt återseende men Efraim är uppenbart bekymrad över vad Kejsaren gör i Hindenburg, det är en stor risk att ta.

I de djupa källarna under Thorulfshov möter man de kejsartrogna från Livgardet och Sekreta utskottet, ledda av Dårian Altklang och den mystiske Traffaut. Bästingarna känner igen björnen som de nu äntligen träffar, det är mycket riktigt Grevinnan Biörnstiernas bror som de mötte för länge sen i södern.

Hans Majestät och Bästingarna informeras om läget och när Kejsar Thorulf berättar om sin plan att ge sig in i Musközonen exploderar nästan Traffaut. Planen är riskfylld och oansvarig och vad i hela Möken hoppas Majestätet uppnå med detta?? Men på den frågan vägrar Thorulf fortfarande ge svar, och hans beslut om zonfärden är orubbligt.

Traffaut och Efraim söker svar hos Bästingarna som förstår lika lite de. När Traffaut ber dem vädja till Thorulf att ändra sig kan de bara svara att de redan försökt, gång på gång. Men, tronföljden är i alla fall säkrad om det skulle gå riktigt illa.

Att ordna fram de kartor, medhjälpare och utrustning som krävs för zonfärden kommer att ta några dagar. Tid nog för Bästingarna att undsätta de belägrade i kåkstaden. Man lugnar Thorulf med att även om Lejonorden är upprorsmakare så föredrar de Skarprättarna framför kuppmakarna. Att hjälpa dem nu är en bra investering inför framtiden efter att segern är vunnen.

Ett beslut till tar man. För att sätta press på kuppmakarna och sinka deras planer i Hindenburg måste man öka trycket utifrån. Skarprättarens trupper måste marschera vidare mot Örebåga. Order sänds genast till General Norring, Pepsi Röjler och Filemon Attrapp om att säkra Skarpnäck och tåga norrut med alla trupper de kan få fram.

I högkvarteret finns förvånande nog en liten pojke som inte vikit från Thorulfs sida sen han kom. Demiens förstår att det måste vara han med den underliga lukten som var med Aurora på färden till EIV, och Viktor får sitt livs chock när han inte ens kan känna pojkens närvaro. Detta måste vara Thorulfs skydd mot Hydran!

Sent en kväll talar Sigurd med pojken. Han märker snart att pojken, Jonaton, är utmattad, intill döden trött. Men han vågar inte sova, han måste hjälpa och skydda Thorulf mot ”monstret i källarn”. Och nej, det är ingen fara, monstret kan inte se honom. Han är bara så väldigt, väldigt trött. Sigurd inser hur bräckligt försvaret mot Hydran är, det här kan aldrig hålla i längden. Hur vet de sen om Thorulf är sig själv eller slav under någon annan?

(Rp varnade Texaco i god tid om att kuppen var på gång så han har i kampanjen tillgång till större styrkor än vad Sekreta utskottet och Livgardet har i HMÄ. Nödlösningen med att Jonaton blixtsover har jag alltid tyckt varit feg. Det här blir roligare. Sigurd har allvarligt börjat smida planer för hur man kan slå ut Hydran. Och övar varje dag på sin kroppskontroll för att se ut som Thorulf, ifall man behöver ett alternativ…. )
GZIP: Off