Alpteg
Topic Author
Posts: 5
Joined: Sat 28 Feb 2015, 22:50

Hemsida med namngenerator

Sun 27 Nov 2016, 17:05

Hej!

Jag söker efter en hemsida som jag använde för flera år sedan nu. Jag kommer inte ihåg namnet på den, men jag minns att den var helt underbar! Grejen var att jag slutade inte använda den, den var helt enkelt borta en dag när jag skulle använda den för några år sedan, kanske 5-6 år sedan. Eftersom jag har bytt dator och jag hade den sparad som ett bokmärke på min gamla dator så har jag inte tillgång till namnet. Men jag hoppas att ifall jag beskriver hur den var strukturerad kanske någon med bättre minne eller kanske till och med kan skaka fram den eller ge en finger visning till något liknande substitute.

Hemsidan hade flera olika boxar med långa listor, som man kunde markera för att de skulle inkluderas i de genererade namnen. Det fanns för robotar, förnamn var uppdelade i två listor, vilket skapade väldigt unika och enligt mig själv, mycket "mutantiga" t.ex. Förnamn 1: Dago. Förnamn 2: hammar. Resultat: Dagohammar. Det fanns också möjlighet att inkludera efternamn, personligheter, yrken och annat smått och gott.

Hemsidan var garanterat skapad med Mutant:Undergångens arvtagare som inspiration och primär användningsgrupp.

Som en sidenote kan jag nämna att jag det senaste året har börjat föra över Mutant:UA regler, platser och lore på roll20.net. Målet är att spela igenom den löst författade kampanjen som följer med "Österhavets otämjda riken". Planen är sedan att avsluta kampanjen runt tiden då Bazaren äger rum i Hindenburg och på så vis leda in spelarna in i Hindenburg min älskade kampanjen, med början i Vid regnbågens slut. Tanken är också att eftersom vi skall spela digitalt att jag även skall spela in våra spelmöten och lätt editera dem och sedan lägga upp på youtube eller något liknande. Har inte kommit så långt så att jag har hunnit testa mycket utav det här ännu, men jag kommer troligtvis lägga upp en tråd bl.a. här med länkar så att ni kan följa med mig och mina spelare genom deras äventyr i Mutant:undergångens arvtagare. Förvänta er en uppdatering om ca ett halvår. 

Ha de gött!
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Hemsida med namngenerator

Mon 28 Nov 2016, 06:38

Spännande!
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests