User avatar
Zapp
Topic Author
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Några nya vapen

Sun 17 Aug 2014, 14:45

Lätt inspirerade av PF Tech Guide... :) Stats för MUA, men det är nog lätt modda till ditt eget favoritspel.

BÅGPISTOL
Bågvapen sänder ut en ström av joniserade partiklar som sedan elektrifieras, vilket skapar en sprakande ljusbåge mellan vapnet och målet. Bågen följer målet: när du väl träffat är det lättare att träffa igen, och du får +10% på träffchansen om du skjuter på samma mål du redan träffat inom 1 runda. Förutom Penetration 10 gäller dessutom att rustningar som huvudsakligen är gjorda av metall inte skyddar alls.
Eldh: e, Fattn: 2H, Init +6, Mag 15/75, Pen 10, PÅL 97, Räckv: nära/10m, Skada: 3T6, Pris: 800

BÅGGEVÄR
Ett kraftfullare bågvapen med längre räckvidd. I övrigt som Bågpistol.
Eldh: e, Fattn: 2H, Init +0, Mag 15/75, Pen 10, PÅL 97, Räckv: medel/50m, Skada: 4T6, Pris: 900
 
User avatar
Zapp
Topic Author
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Några nya vapen

Sun 17 Aug 2014, 15:07

ATOMKARBIN
Ett grymt vapen som sprider farlig och illamåendeframkallande strålning i en konformad riktning, där konen är lika bred som den är lång. En träff inom Kort/10m avstånd ger omedelbart effekten av Dödlig strålning; för varje längre avstånd sjunker effekten ett steg (Dödlig>Stark>Svag>Mycket Svag). Ett lyckat Undvika halverar alla skador som vanligt; och en miss undgår skada helt och hållet. Strålningseffekten är inte särskilt jämn i konen.
En atomkarbin har obegränsat med ammunition, men blir snabbt instabil med användning. Minska PÅL med 1T10 per användning. PÅL förlorad på detta sätt återställs automatiskt med 1 poäng/timme.
En atomkarbin som råkar ut för Eldavbrott börjar läcka strålning. Under ett Eldavbrott drabbas bäraren och alla inom närstridsavstånd/5m av Svag strålning varje stridsrunda. Tar det sedan skada ökar strålningen till Stark och avståndet till Kort/10m. En atomkarbin som förstörs helt drabbas av härdsmälta: Dödlig strålning inom Kort/25m avstånd. Dessa strålningseffekter klingar av med avståndet som vanligt.
Eldh: e, Fattn: 2H, Init +4, Mag -, Pen 30, PÅL 99, Räckv: special, Skada: special, Pris: 1500

Och ja, omogenhetsfaktorn är hög :mrgreen: Själv hade jag försökt koppla en strömkabel till min atomkarbin och använt den som ett outsinligt fissionsbatteri snarare än att försöka skjuta med den... :ugeek:
 
User avatar
Zapp
Topic Author
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Några nya vapen

Sun 17 Aug 2014, 15:28

NANOSTRÅLGEVÄR
Vapnet skjuter iväg en harmlös bärvåg, men när vapnet detekterar träff på biomassa överförs en dos nanomördarrobotar som försöker disintegrera offrets kardiovaskulära system. Slå 2T10; om offrets FYS övervinns smälter stackaren ihop i en kaskad av blod. Även om offret klarar sig tar denne ändå horribel skada (se nedan). Eftersom det tar uppemot en timme för immunförsvaret göra sig kvitt nanomördarrobotarna, lägg till antalet tidigare träffar den senaste timmen till 2T10-slaget: Om Kalle blir träffad för tredje gången ställs 2T10+2 mot hans FYS.
I motsats till många andra högteknologiska vapen har Nanostrålgeväret ingen penetrationsförmåga; slå 3T6 vid träff; om ingen skada penetrerar rustningen överförs heller inga nanomördarrobotar; skadan är dubbelt vad du slog, men bara den delen som översteg rustningens absorption.
Exempel: Kalle har skrotrustning med Abs 4. Anfallaren slår 9 på 3T6. Då tar Kalle (9-4)x2=10 skador, om kan alls överlever vill säga.
Vapnet har ingen effekt på robotar och bara halv effekt (1T10 mot FYS; ej dubblerad skada) på biomaskiner såsom androider och cyborgar.
Eldh: e, Fattn: 1H, Init +4, Mag 10, Pen -, PÅL 98, Räckv: medel/50m, Skada: 3T6x2 plus special, Pris: 2500

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests