ThemVSyou
Topic Author
Posts: 81
Joined: Tue 03 Jan 2012, 22:44

Preliminärt Datum på nästa bok?

Thu 04 Oct 2012, 00:07

Har läst Svavelvinter två gånger nu och är inne på min andra genomläsning utav Slaktare Små mycket bra böcker såklart, det jag då undrar är finns det något preliminärt datum för nästa bok? och undrar också vad nästa bok kan tänkas ha för titel

Tack på förhand!
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Preliminärt Datum på nästa bok?

Thu 04 Oct 2012, 00:47

Har läst Svavelvinter två gånger nu och är inne på min andra genomläsning utav Slaktare Små mycket bra böcker såklart, det jag då undrar är finns det något preliminärt datum för nästa bok? och undrar också vad nästa bok kan tänkas ha för titel

Tack på förhand!
Hej Vs,

kul att du gillar romanerna. Inget datum för tredje delen ännu men jag räknar med att ha skrivit 65% ungefär och hoppas att bli klar inom ett år med råtexten. Arbetstiteln är "Bladverk" (vilket är ett levande skepp i berättelsen) men det är inte säkert att det blir den slutliga titeln.

Motfråga: Det vore kul att höra lite om hur du tycker att andra genomläsningen skiljer sig från den första.

Hälsar
Erik G
 
ThemVSyou
Topic Author
Posts: 81
Joined: Tue 03 Jan 2012, 22:44

Re: Preliminärt Datum på nästa bok?

Thu 04 Oct 2012, 12:40

Har läst Svavelvinter två gånger nu och är inne på min andra genomläsning utav Slaktare Små mycket bra böcker såklart, det jag då undrar är finns det något preliminärt datum för nästa bok? och undrar också vad nästa bok kan tänkas ha för titel

Tack på förhand!
Hej Vs,

kul att du gillar romanerna. Inget datum för tredje delen ännu men jag räknar med att ha skrivit 65% ungefär och hoppas att bli klar inom ett år med råtexten. Arbetstiteln är "Bladverk" (vilket är ett levande skepp i berättelsen) men det är inte säkert att det blir den slutliga titeln.

Motfråga: Det vore kul att höra lite om hur du tycker att andra genomläsningen skiljer sig från den första.

Hälsar
Erik G
Aha tack för svaret :) uppskattas verkligen

jadu, första gången jag läste svavelvinter så hade inte rollspelet släppts ännu, köpte då pocket versionen av Svavelvinter utgiven av Järnringen, mest för att jag hade lyckats få tag i Den gamla Femte konflux kampanjen som pdf filer och efter jag hade läst lite i dem så blev jag intresserad av boken.

Första gången jag läste den då var mest för att jag ville ha nån ny fantasy bok att läsa och efter läsningen så var jag nöjd över köpet jag tyckte att det va en väldigt bra bok på svenska

sen släpptes ju Svavelvinter inbunden igen och Slaktare Små utav coltso och jag blev glad över det så jag köpte båda två direkt(speciellt att Svavelvinter släpptes som inbunden igen då jag föredrar det över pocket)

Men för att riktigt svara på din fråga så andra gången jag läst böckerna så lägger jag märke mer till detaljer såsom platser, namn på platser och personer och andra detaljer som kan vara användbara till rollspelet, medan då första gången läste jag dem för att få något nytt att läsa bara och hade inte så mycket annat i åtanke utöver att dem va verkligen bra böcker

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests