User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Errata Vanderland?

Thu 04 Aug 2016, 19:33

Hittar ett fåtal saker i boken som jag tror eventuellt kan vara felskrivningar (eller så har jag bara missuppfattat).

sid 388, "När man slutligen samlats på schaktets botten märkte Dobcharel av Arda hur Frimrinda tvekade, och han frågade hur det var fatt"
Dobcharel och Frimrinda var väl systrar? Borde vara "och hon frågade..."

sid 555, "Några timmar senare stod Bodonius av Ranz åter på Store stenfars balkong mot havet. Tårarna strömmade utmed hans ansikte. En svår hetta hade jagat honom ur djupen under jakten på Bodonius"
Bodonius har förmodligen inte varit på jakt efter sig själv? Borde vara "...jakten på Enu Ammisadu"

sid 565, "Vart de dök upp kastade sig människor i skydd, ty fruktan för allt främmande och för griparna i synnerhet var staden stor"
Förmodar att man syftar på att stadsborna fruktar allt främmande och främst gripar och tänker att det eventuellt skulle stå "...för griparna i synnerhet var i staden stor".
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Errata Vanderland?

Fri 05 Aug 2016, 17:19

Tackar, jag samlar på mig dessa och några andra som påträffats att korrigera inför pocketversionen.

/Erik G

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests