Alendor
Topic Author
Posts: 14
Joined: Thu 26 May 2011, 17:52

Fria Ligan på Facebook?

Sun 29 May 2011, 20:41

Nu är ja absolut ingen Facebook-fantast och kollar bara in där någon gång då o då för att se va folk har för sig
Men jag tycker nog att Fria ligan bör ha en Facebook...va det nu heter.. som man kan bli ett "fan" av.
Vet att ni har ett twitter vilket ska följas så fort lösenordet är hittat (ska va ner skrivet här någonstans).
Finns det nå planer för en FB-sida?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Fria Ligan på Facebook?

Sun 29 May 2011, 21:23

Inte just nu, men det kan väl hända antar jag.
Fria Ligan
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Fria Ligan på Facebook?

Sun 29 May 2011, 22:01

En bra idée (om det nu skulle bli en Fan-sida på Facebook) är ju just "Like" knappen som isf skulle placeras på Fria Ligans web (ungefär som på IMDB.com). Då ser ju alla ens vänner direkt att man Gillar fria Ligan vilket på ett enkelt sätt ger fri marknadsföring.

Fast det kanske var det du menade? :-)

När det gäller bloggen på Fria Ligan så är mitt förslag att man lägger in länkning mot Blogkeen och Bloglovin så de som använder tjänsterna automatiskt ser när bloggen uppdaterats. Risken är ju att man missar det annars när det ligger i en undermeny. Jag använder tjänsten för att hålla koll på alla rollspelsbloggar jag följer. Det är perfekt att få push-notifiering i iphonen såfort någon blogg postat ett nytt inlägg.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Alendor
Topic Author
Posts: 14
Joined: Thu 26 May 2011, 17:52

Re: Fria Ligan på Facebook?

Mon 30 May 2011, 08:19

En bra idée (om det nu skulle bli en Fan-sida på Facebook) är ju just "Like" knappen som isf skulle placeras på Fria Ligans web (ungefär som på IMDB.com). Då ser ju alla ens vänner direkt att man Gillar fria Ligan vilket på ett enkelt sätt ger fri marknadsföring.

Fast det kanske var det du menade? :-)

När det gäller bloggen på Fria Ligan så är mitt förslag att man lägger in länkning mot Blogkeen och Bloglovin så de som använder tjänsterna automatiskt ser när bloggen uppdaterats. Risken är ju att man missar det annars när det ligger i en undermeny. Jag använder tjänsten för att hålla koll på alla rollspelsbloggar jag följer. Det är perfekt att få push-notifiering i iphonen såfort någon blogg postat ett nytt inlägg.
Jo precis, "Like"-knapp =)
Blogkeen och Bloglovin ser ju klart intressant ut men varför använda båda? För o nackdelar med dom båda?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Fria Ligan på Facebook?

Mon 30 May 2011, 08:26

En bra idée (om det nu skulle bli en Fan-sida på Facebook) är ju just "Like" knappen som isf skulle placeras på Fria Ligans web (ungefär som på IMDB.com). Då ser ju alla ens vänner direkt att man Gillar fria Ligan vilket på ett enkelt sätt ger fri marknadsföring.

Fast det kanske var det du menade? :-)

När det gäller bloggen på Fria Ligan så är mitt förslag att man lägger in länkning mot Blogkeen och Bloglovin så de som använder tjänsterna automatiskt ser när bloggen uppdaterats. Risken är ju att man missar det annars när det ligger i en undermeny. Jag använder tjänsten för att hålla koll på alla rollspelsbloggar jag följer. Det är perfekt att få push-notifiering i iphonen såfort någon blogg postat ett nytt inlägg.
Jo precis, "Like"-knapp =)
Blogkeen och Bloglovin ser ju klart intressant ut men varför använda båda? För o nackdelar med dom båda?
Båda för att folk kanske redan använder sig av den ena eller den andra. Fördelen med bloglovin är att många redan använder den (funnits längre). Blogkeen gör att man syns bättre med sina inlägg eftersom färre bloggar än så länge är kopplade mot den. Sen är nog Blogkeen lite bättre, rent funktionsmässigt.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
kjetilkverndokken
Posts: 81
Joined: Sat 03 Sep 2011, 15:06

Re: Fria Ligan på Facebook?

Sat 03 Sep 2011, 15:10

Facebook, Twitter og Google+ er de største sosiale arenaene digitalt, og en av de beste måtene å spre reklame på. frie Ligan bør virkelig ha profilert seg alle stedene for å få mest mulig oppmerksomhet til kundebasen.
 
harrypottar02
Posts: 2
Joined: Sat 10 Dec 2011, 11:37

Re: Fria Ligan på Facebook?

Sun 18 Dec 2011, 08:55

A good idée (if that would be a fan page on Facebook) is precisely the "Like" button that ISF would be placed on the free league web (much like on IMDB.com). Then can see all your friends right away that you like free league which can easily provide free advertising.
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Fria Ligan på Facebook?

Wed 30 May 2012, 21:40

Nu finns Ligan både på Facebook och Google Plus!

http://www.facebook.com/FriaLigan

https://plus.google.com/u/0/b/103013405 ... 0000424634 (snygg URL eller hur? :) )
Fria Ligan
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Fria Ligan på Facebook?

Wed 30 May 2012, 21:48

Försökte Gilla men det hände inget?!
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Fria Ligan på Facebook?

Wed 30 May 2012, 22:23

Det är något weird med sidan! Kan inte posta på den längre heller av någon anledning. Perfekt tajming :?
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests