Mogunda
Topic Author
Posts: 4
Joined: Wed 28 Nov 2018, 17:36

Söker spelgrupp i Lund/malmö

Wed 28 Nov 2018, 17:41

Hej.

Jag är intresserad av att hitta en spelgrupp i Lund-området som kan tänka sig en till spelare. Jag är 32 år gammal och har tidare spelat en del drakar och demoner (olika versioner), star wars, samt mutant UA. Jag är sugen på att spela mutant: år 0, coriolis, Symbaroum, eller svärdets sång. 

Förutom glatt humör och spelarglädje så kan jag bidra med alla släppta produkter till ovanstående spel.

Jag har tid att spela maximalt en gång per vecka, föredragsvis varannan vecka.

Mvh,
Johan
 
Edzel
Posts: 3
Joined: Thu 13 Dec 2018, 21:13

Re: Söker spelgrupp i Lund/malmö

Thu 13 Dec 2018, 21:21

Hej Johan, jag är också intresserad av att hitta folk att spela med. Jag bor i Malmö och är 38 år. Det var länge sedan jag spelade nu, men i ungdomen spelade jag mycket Drakar och Demoner, Mutant, Sagan om Ringen, Neotech mm. Att spela varannan vecka vore idealiskt för mig med. Jag kan bidra med gott humör, inlevelse och en plats att spela på. Naturligtvis bör vi vara fler än två för att det ska bli något så vi får väl se var den här tråden bär.

Om du inte blir avskräckt av mitt intro här hoppas jag få vara med om fler svarar på din tråd.

Bästa hälsningar

Gabriel
 
Mogunda
Topic Author
Posts: 4
Joined: Wed 28 Nov 2018, 17:36

Re: Söker spelgrupp i Lund/malmö

Fri 14 Dec 2018, 14:25

Hej!

Låter ju finnemang! Vi får ta och fiska efter lite mer folk.

Mvh,
Johan
 
Edzel
Posts: 3
Joined: Thu 13 Dec 2018, 21:13

Re: Söker spelgrupp i Lund/malmö

Fri 14 Dec 2018, 20:02

Hej igen! Men toppen! Ja vi får fiska lite. Jag glömde skriva att jag är intresserad av att spela de spel du nämnde jag med.

Mvh
Gabriel
 
Oceanliner
Posts: 14
Joined: Tue 05 Feb 2019, 00:28

Re: Söker spelgrupp i Lund/malmö

Tue 05 Feb 2019, 00:42

Hej, fick ni startat någon grupp? Jag hade tyckt det vore roligt att spelleda något av fria ligans spel tillsammans med en grupp av likasinnade i malmö varannan vecka under våren. Jag spellede mycket i min ungdom. Stilen jag föredrar är lite som en äventyrsfilm; en blandning av problemlösning, socialt rollspelande in character, stämning, action och lite humor.
 
Mogunda
Topic Author
Posts: 4
Joined: Wed 28 Nov 2018, 17:36

Re: Söker spelgrupp i Lund/malmö

Mon 25 Feb 2019, 15:20

Hej!

Nej ingen grupp startad tyvärr. Jag är dock fortfarande väldigt sugen så säg till om du fått ihop någon grupp och har plats för fler.
 
Oceanliner
Posts: 14
Joined: Tue 05 Feb 2019, 00:28

Re: Söker spelgrupp i Lund/malmö

Fri 01 Mar 2019, 13:03

Härligt! Jag har skrivit ett direktmeddelande till Gabriel som skrev ovan i tråden. Är vi tre så ska det inte vara omöjligt att hitta en/två stycken till och komma igång!
 
Oceanliner
Posts: 14
Joined: Tue 05 Feb 2019, 00:28

Re: Söker spelgrupp i Lund/malmö

Fri 15 Mar 2019, 15:16

Har inget hört men jag bumpar tråden om någon annan är intresserad så kom och spela Mutant År Noll (grundregler) med mig på Spelens hus måndagar kl 18 jämna veckor framöver med start 18/3!

Jag spelleder några fristående äventyr och intriger i ett postapokalyptiskt Malmö. Tanken är att nya såväl som erfarna spelare kan komma och spela ett eller flera av äventyren utan att binda upp sig.

För mer info gå med i Facebookgruppen ”Rollspelssällskapet” eller skicka ett direktmeddelande.
 
Mogunda
Topic Author
Posts: 4
Joined: Wed 28 Nov 2018, 17:36

Re: Söker spelgrupp i Lund/malmö

Mon 18 Mar 2019, 16:30

Okej! Sweet. Skall definitivt dyka upp. Kan dock inte idag.

Mvh,
Johan
 
Oceanliner
Posts: 14
Joined: Tue 05 Feb 2019, 00:28

Re: Söker spelgrupp i Lund/malmö

Sat 02 Nov 2019, 12:59

Hej jag bumpar denna tråden om någon annan är intresserad!

Jag har nu hösten 2019 och våren 2020 en pågående grupp som spelar Mutant år Noll måndagar jämna veckor kl 18 på spelens hus i Malmö. Ibland finns plats för flera så är någon intresserad skicka ett meddelande så hör jag av mig!

Den 18/11 2019 så drar jag igång en ny Svärdets Sång kampanj ojämna måndagar kl 18 på spelens hus i Malmö. 4-5 platser finns tillgängliga så gå med i gruppen ”Rollspelssällskapet” där jag precis postat en förfrågan efter spelare eller skicka ett meddelande för mer information!

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests