Ötzi
Topic Author
Posts: 26
Joined: Sun 14 Sep 2014, 10:32

Spelgrupp sökes i Göteborg

Wed 17 Oct 2018, 15:02

Jag har flyttat ifrån min gamla spelgrupp och har hamnat i Göteborg och rollspelsabstinensen börjar sätta in ordentligt.
Har på sista tiden mest spelat Symbaroum och spellett Mutant år 0, men jag är öppen för det mesta men i synnerhet för fria ligans och järnringens alster. I spelstil gillar jag att fokusera på historien och karaktärerna snarare än regler och action.
Finns det någon där ute som har plats över för en 28åring med snart 20 år av spelande i bagaget?
Ingen röta utan artefakter.
 
User avatar
Starman
Posts: 2
Joined: Sat 21 Sep 2019, 17:06

Re: Spelgrupp sökes i Göteborg

Sat 21 Sep 2019, 17:11

Vi är några stycken som spelar i Varberg, oftast på fredagskvällarna. Är det så att du har möjlighet att ta dig till Varberg någon eftermiddag/kväll så är du välkommen. Vi spelar just nu hemmmagjorda regler till call of cthulhu där berättandet och Lovecraftstämningen ligger i fokus. Vi har även spelat spel som Mutant år noll och har funderingar på att pröva Svärdets sång när tiden finns till.
 
Ötzi
Topic Author
Posts: 26
Joined: Sun 14 Sep 2014, 10:32

Re: Spelgrupp sökes i Göteborg

Thu 10 Oct 2019, 10:50

Tack för erbjudandet. Varberg ligge tyvärr lite utanför min räckvidd. Men ni verkar ha ett skoj upplägg!
Ingen röta utan artefakter.
 
SatorinVacano
Posts: 24
Joined: Thu 07 Feb 2019, 09:02

Re: Spelgrupp sökes i Göteborg

Thu 24 Oct 2019, 11:31

Jag sitter för tillfället i Ljungskile men tar mig gärna ner till Göteborg för att spela lite Ligan spel.
Hittar vi två till så kör vi......själv spellett både Svärdets Sång och Mutant och har sneglat på Ur Varselklotet
 
Ötzi
Topic Author
Posts: 26
Joined: Sun 14 Sep 2014, 10:32

Re: Spelgrupp sökes i Göteborg

Wed 18 Dec 2019, 22:20

Jag sitter för tillfället i Ljungskile men tar mig gärna ner till Göteborg för att spela lite Ligan spel.
Hittar vi två till så kör vi......själv spellett både Svärdets Sång och Mutant och har sneglat på Ur Varselklotet
PM:ar dig
Ingen röta utan artefakter.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests