Johan Ekberg
Topic Author
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Söker rollspelare i Skövde

Tue 10 Jul 2018, 23:52

Jag är nyligen inflyttad till Skövde och söker folk att spela rollspel med i denna stad. Ålder och erfarenhet har ingen betydelse, och jag kan vara både spelledare och spelare. Själv är jag en 45-årig man som har rollspelat av och till sedan 1986. Av Fria Ligans spel så kan jag tänka mig att spela vilket som helst, samt vara SL i Coriolis eller Mutant År Noll. Som SL brukar jag dock modifiera och förenkla reglerna ganska mycket. Regler är bra att ha ibland, men ofta ganska ointressant tycker jag, så om jag gillar ett spel är detta helt baserat på spelvärlden och den stämning som skapas genom text och bilder. Favoritspel från andra tillverkare är: Drakar Och Demoner 6/Trudvang, Fading Suns, Earthdawn och Shadows Of Esteren. Jag är öppen för det mesta så länge det är enkla regler samt fokus på dialog, berättande och stämning. Skriv en kommentar eller skicka PM om detta låter intressant.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Söker rollspelare i Skövde

Wed 11 Jul 2018, 00:35

Vår spelgrupp håller inte till i Skövde tyvärr, dock i Mariestad, det kanske nära nog. Vi är alla i 40+ åldersgruppen. Vi spelar varannan Söndag, 13-21 (med snabbmatsbreak i mitten). Vi är numera bara tre stycken kvar (vi har haft manfall de senare åren). Vi har de senaste åren spelat mest Mutant År Noll (olika varianter). MÅ0 för att det förenklar för mig som SL, jag kan följa spelarna och preppa det lilla som behövs och improvisera resten. Vad gäller regler så, ja, vi spelar MÅ0 av den enkla anledningen att reglerna är enkla att sköta och stör inte berättandet. Visst det är ett actionbetonat spel och i actionscener är det ju bra med regler. Dock så gillar vi MÅ0s avskalade regler, det passar oss bättre numera (på ålderns höst).

Dock så har vi en ganska spikad höst. När vi får Svärdets Sång (i.e. Forbidden Lands) hem (i slutet av Augusti) så ska vi köra det. Vi gillar Erik Granström som har skrivit spelvärlden så vi ser fram emot det (och hans speciella humor). Vi har testat det och alfa- och beta-testat det nu under vår och sommaren, men avslutade detta nyss då alfa- och beta-tester har väldigt stukat spel (de är ju mest för att testa spelmekanismen, inte kampanj och setting). Fram tills att det släpps så kör vi Brädspelskvällar på våra spelsöndagar (dumt att börja något långt).

Men, det kanske rimmar för illa  :? (edit: men om rimmet är gångbart så skicka ett PM).
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Johan Ekberg
Topic Author
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Re: Söker rollspelare i Skövde

Wed 11 Jul 2018, 18:49

Fenhorn - Tack för det utförliga svaret och din inbjudan, men jag avstår från att hänga på i nuläget. Främst eftersom Mariestad känns lite långt bort, särskilt då jag inte har bil. Dessutom är jag mest intresserad av att spelleda, så jag hoppas på att få ihop en egen grupp i Skövde framöver.
 
User avatar
baylox
Posts: 176
Joined: Fri 28 Feb 2014, 13:15

Re: Söker rollspelare i Skövde

Sun 15 Jul 2018, 15:06

Hej!

Bor själv i Skara (ett par år yngre än dig) och spelar halvregelbundet redan, men är möjligen öppen för lite mer spel - speciellt som spelare, då jag spelleder för tillfället. Är väldigt förtjust i Coriolis framförallt och skulle älska att komma igång och spela det (och kan ta mig till Skövde utan problem). Hör gärna av dig om det kan finnas intresse!

/Peter
Titta vad jag gjort! / Things I've created:
Coriolis - talanger och referensmaterial
Symbaroum - Unsung Heroes of the Abomitorium
Ur Varselklotet/TftL - mysterier & spelböcker
 
Johan Ekberg
Topic Author
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Re: Söker rollspelare i Skövde

Wed 18 Jul 2018, 23:12

Hej!

Bor själv i Skara (ett par år yngre än dig) och spelar halvregelbundet redan, men är möjligen öppen för lite mer spel - speciellt som spelare, då jag spelleder för tillfället. Är väldigt förtjust i Coriolis framförallt och skulle älska att komma igång och spela det (och kan ta mig till Skövde utan problem). Hör gärna av dig om det kan finnas intresse!

/Peter
Det finns intresse helt klart! Jag har skickat PM till dig, så att vi kan fortsätta samtalet där.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests