WanaxOdysseus
Topic Author
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Söker två spelare för skuggspel

Tue 04 Apr 2017, 18:01

Hej alla!

Tog mig nog lite vatten över huvudet, kanske...men man måste ibland försöka få ta ut svängarna. Jag började spela Svavelvinter för ett gäng lokala (Kanadensiska) spelare för att introducera dem till klassisk svenskt rollspel. Sen postade jag på Facebook om att jag ville ha folk som kunde spela skuggspelare, och fick enormt gehör, så nu har jag ungefär ett dussin skuggmakter på det Trakoriska brädet. Det blev bara ett problem. Det visade sig att många av de som räckte upp handen inte hade riktigt tid som de trodde att de hade, så nu står jag där med två skuggmakter utan spelare, när poängen var att låta spelare bestämma den Trakoriska storpolitiken för att det blir mer dynamiskt och organiskt så. Vi har iofs inte kommit fram till O4Ö än, så det är tidigt. De två makterna är:
  • Pazuzu.
  • Sambarsynd Coria.
Och här är skuggbrädet. Vi kommer nu till rundan Hösten 611. Vi fortsätter med skuggrundor fram till tidigt i juni, har jag tänkt, då O4Ö ska börja.

Vi spelar som sagt via en Fb grupp och dessutom genom en wix website. Spelet sker på engelska, eftersom vi har many Canadians.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests